ناوبری
ناحیه لوگو

حساب من ، پایگاه تحلیل اقتصادی

www.hesabeman.ir

امروز : چهارشنبه, ۳۰ آبان , ۱۳۹۷ ، ساعت : ۰۰:۳۶
ناحیه منو


ارزیابی عملکرد شغلی

اگر شما كار آفرين ، رئيس يك كار تجاري ، يا مدير پروژه هستيد اين ۷ سؤال را مدنظر قرار دهيد تا نسبت به ارزیابی عملکرد شغلی اقدام کنید. ۱-من استخدام مي كنم يا اخراج مي كنم ...

اگر شما کار آفرین ، رئیس یک کار تجاری ، یا مدیر پروژه هستید این ۷ سؤال را مدنظر قرار دهید تا نسبت به ارزیابی عملکرد شغلی اقدام کنید.

۱-من استخدام می کنم یا اخراج می کنم ؟

زندگی شغلی شما بدون شک برایتان مثل مبارزه است اما این که چطور کار و کارکنانتان را برای موفقیت در پروژه هایتان باهم تلفیق و مدیریت کنید بسیار مهم است . اخراج کردن کارمند به ویژه وقتی در مراحل اولیه کار هستید بسیار بعد است . هرچه روند جذب نیرو رسمی تر باشد ، اعضاء جدید گروه ، کاری که به آن ها محول کرده اید را با جدیت بیشتری انجام می دهند . اگر کارمندتان را بدون دادن شانس دوباره به او اخراج کنید و نگذارید آن ها خودشان را اثبات کنند هم به شهرتتان لطمه می زنید و هم فرصتی را از دست می دهید .

۲-چه تعداد مشتری داشته باشم ؟چه مقدار خرج کنم ؟

کاربرای تولید منافع و سود است نه محقق کردن یک نیاز یا حل مشکل . اگر یکی از این دو مورد را بدست آورده اید گام مهمی در مسیر درست برداشته اید اما این امر به همین جا ختم نمی شود . یک کاربر ثروتمند نه تنها سود تولید می کند بلکه راهکارهای واضحی را برای امنیت سرمایه گذاری لحاظ می کند . اگر در نگاه مشتری هایتان مقبول افتاده باشید آن ها برایتان باقی می مانند و تعدادشان بیشتر هم می شود

۳- آیا بودجه خرید من واقعیست یا برای نمایش است ؟

ابتدا با این پرسش از خودتان شروع می کنیم «آیا واقعا نیاز دارید مردی که در خیابان قدم میزند کار و تجارت شما را بشناسد ؟ » اگر محصولی داشته باشید که در نظر دیگران ارزشمند باشد این شانس وجود دارد که مردم شما را به هر نحوی پیدا کنند به ویژه اگر محصولی که عرضه می کنید متفاوت باشد .

۴-چرا فرصت ها را شکار نمی کنم ؟

اگر نتوانسته اید یک خریدار ، سرمایه گذار یا بازار مناسبی برای کالایتان بیابید حتما در متقاعد کردن دیگران برای عرضه محصولات به بازار مشکل دارید .

۵-آیا سر قولم هستم یا به وعده هایم عمل نمی کنم ؟

از دیدگاه تجاری همیشه «بله» گفتن راحت تر از گفتن «نه» است . مراقب باشید گفتن «نه» به مشتری می تواند به رابطه طولانی مدت شما با مشتری لطمه بزند اما باید مطمئن باشید که آن ها برای صداقت و قضاوت شما احترام قائل باشند .

۶- آیا در این رابطه طولانی مدت که هستم برنامه ریزی هایم جوابگو خواهند بود؟

اهدافتان را تنظیم کنید و همیشه آگاه باشید که در کجای رابطه با مشتری ها قرار دارید.

۷-چگونه می توانم تعادلی بین کار و زندگی ام به وجود آورم ؟

اگر میخواهید کارتان خوب پیش رود باید خوب تصمیم بگیرید .چه معروف باشید چه نباشید ، صاحب اختیار بودن همه چیز است . آیا واقعا می توانید ۸۰،۷۰،۶۰ساعت در هفته کار کنید ؟یا کار آفرینی شدید که ۴ ساعت در هفته کار کند ؟ اول از همه هرگز نگران نباشید . از خودتان بپرسید چند وقت یکبار دوستان و خانواده تان را می بینید ؟ درست است که کار جزء لاینفک زندگی است اما همیشه بین آن و زندگی شخصیتان با توجه به کار و ساعت کاریتان تعادل نسبی برقرار کنید .

منبع: فوربس

برچسب ها

نظرات شما

    چمیانی می گوید :

    این کار خوبیه در ادارات

    رضوی می گوید :

    تصمیم درست خیلی مهم است

    پیمان می گوید :

    ان که تخصص این کار را داشته باشد بهتر عمل خواهد کرد

    پیمان می گوید :

    در اینجا است که باید دانش اموختهای مدیریت را استخدام کرد