ناوبری
ناحیه لوگو

حساب من ، پایگاه تحلیل اقتصادی

www.hesabeman.ir

امروز : یکشنبه, ۲۸ بهمن , ۱۳۹۷ ، ساعت : ۱۶:۱۹
ناحیه منو


اشتباهات رایج در برندسازی

برندسازی در بسیاری از استارت آپ ها نادیده گرفته شده است، با تمام علاقه افراد به رشد، بازاریابی محتوا، کارایی تلفن همراه و شبکه های اجتماعی هنوز هم برندسازی کنار گذاشته می شود. وقت آن ...

برندسازی در بسیاری از استارت آپ ها نادیده گرفته شده است، با تمام علاقه افراد به رشد، بازاریابی محتوا، کارایی تلفن همراه و شبکه های اجتماعی هنوز هم برندسازی کنار گذاشته می شود. وقت آن است که این مفهوم ارزشمند را بازگردانیم. برندسازی بزرگتر ازآن است که نادیده گرفته شود و مهمتر از آن است که به آن بی توجهی گردد.

۱- نداشتن درک روشن از اینکه، برند شما حامی چه چیزی است؟

اگر شما حاشیه ها را کنار بگذارید، برند شما برای چه خواهد بود؟ اهداف اصلی شما چیست؟ دوست دارید برای چه چیزی مشهور شوید؟ اگر نتوانید به سوالات فوق پلسخ دهید، شروع متزلزلی خواهید داشت. یک ایده ی مبهم برای برندسازی کافی نمی باشد. برند شما، هویت شماست و باید از چیز باارزشی حمایت کند.
بهترین راه برای تعریف هویتتان از یک عبارت کوتاه که بیانگر کسب و کار شماست استفاده کنید. پشتیبان برند هایی قوی، تعهداتی است که اشتباه در آن راه ندارد. آن تعهد را شناسایی کنید، ادعا کنید، بیان کنید و سپس آماده ی ایفای نقش خود خواهید بود.

۲- انتخاب احمقانه ی نام دامین وبسایت

هنگامی که نام دامین وبسایت خود را انتخاب کرید، زندانی آن خواهید شد. قاعدتا شما می توانید هر وقت اراده کنیدف نام جدیدی برگزینید و ترافیک سایت را به سمت آن سوق دهید اما این کار کم ارزشی خواهد بود. هنگام انخاب نام کسب و کار و هویتتان، لازم است که نام دامین مناسب برای وبسایت خود برگزینید.
یک نام دامین مناسب دارای ویژگی های زیر است :
مشابه نام کسب و کار بوده و یا بسیار به آن نزدیک می باشد
به یادماندنی است
کوتاه است
به محصول و خدمت کسب و کار وابسته است
ساده است، مبهم نیست و با com. تمام می شود

۳- اولویت نکردن خدمت به مشتری

از نظر جیسون فرد ( کارآفرین ) : بهترین ویژگی یک محصول باید خدمت به مشتری باشد.محصول یا خدمتی که پیشنهاد می کنید هرچه که باشد، نباید به خدمات مشتری بی توجهی گردد.
به عنوان مثال بیایید نگاهی به شبکه های اجتماعی بیانداریم. شبکه های اجتماعی بین ۱ تا ۸۰۰ شماره و همچنین مرکز خدمان مشتری را دارا هستند. هرچیز که در شبکه های اجتماعی بگویید تا ابد در آنجا خواهد ماند. افراد ممکن است شما را دنبال کنند، به شما پاسخ دهند، شما را مسخره و یا حتی بدنام کنند.
اگر شما در خدمت دهی به مشتری شکست بخورید، برند شما نابود خواهد شد. این یکی از ویژگی های ملموس برندسازی است که نباید فراموش کنید.

۴- برند توخالی

به عنوان یک برند، شما آنچه که می گویید و انجام می دهید هستید. بنابراین یکی از اشتباهات بزرگ برندسازی که می توانید مرتکب شوید، این است که حرفی برای گفتن نداشته باشید. بهترین راه برای شکل بخشیدن و ساختن یک برند، تولید محتوا است.
این محتوا تعیین کننده ی هویت شما، رویکرد شما، پیام شما و اهداف بلند مدت و کوتاه مدت شماست. برای موفق شدن باید به طور منظم به تولید محتوا بپردازید. در ادامه ۳ مکانی که باید در آنها فعال باشید، ارائه گردیده است:
ایمیل: ایمیل هنوز هم بزرگترین منبع ارجاعات و ترافیک کسب و کارهاست. اگر شما لیستی از ایمیل ها را در اختیار دارید، از به روز رسانی آنها مطمئن گردید.
وبلاگ: اجازه ندهید که حتی یک عفته هم وبلاگ شما بدون مقاله ی جدید بماند.
شبکه ی اجتماعی: اگر در شبکه های اجتماعی ساکت بمانید، برند شما فراموش خواهد شد. در تمامی کانال های شبکه های اجتماعی فعال باشید.

 

برچسب ها

نظرات شما