ناوبری
ناحیه لوگو

حساب من ، پایگاه تحلیل اقتصادی

www.hesabeman.ir

امروز : یکشنبه, ۲۹ مهر , ۱۳۹۷ ، ساعت : ۰۳:۴۷
ناحیه منو


بازاریابی خانه به خانه اصولی

تکنیک بازاریابی در به در، در واقع برای بازاریابی و فروش انواع اجناس، از اجناس دیجیتالی گرفته تا اجناس فیزیکی به خوبی کار می کند. حتی این روش برای پیش فروش برخی محصولات نیز موثر ...

تکنیک بازاریابی در به در، در واقع برای بازاریابی و فروش انواع اجناس، از اجناس دیجیتالی گرفته تا اجناس فیزیکی به خوبی کار می کند. حتی این روش برای پیش فروش برخی محصولات نیز موثر است.

چگونه بازاریابی خانه به خانه اصولی را شروع کنیم؟

روش کار این است که به سادگی به درب منازل همسایگان و مردم شهر بروید و خودتان را معرفی کنید و بگویید که چکار می کنید. اگر دقت کنید متوجه می شوید که این یک روش موثر و مفید برای جذب مشتری های دائمی و همیشگی است. اما مردم از فروشنده هایی که به درب منازل می روند خوششان نمی آید!

با انزجار و تنفر مردم از چنین بازاریابی چگونه برخورد کنیم؟

درست است بسیاری مردم از این کار متنفرند که البته شاید خود شما بیش از همه از این کار بیزار باشید. این انزجار بخاطر فرهنگ سازی غلط در رسانه هاست اما راه حل این است که خودتان را به جای دیگران قرار دهید و ببینید که در چه صورت پذیرای چنین افرادی خواهید بود و وقتتان را به آن ها خواهید داد.

تصور فروش در منازل را از ذهن خود خارج کنید و صرفا با این دیدگاه به بازاریابی همسایگی بپردازید که می خواهید خودتان را معرفی کنید و بگویید که کارتان در چه مورد است! جالب اینجاست که با پاسخ های جذابی روبرو می شوید. مهم تر اینکه شاید در درجه ی اول تعداد کمی از افراد را جذب کنید اما به مرور شمار این افراد افزایش خواهد یافت. کافیست به درب منازل همسایگان بروید و بگویید :

سلام من … هستم . اگر اجازه بدهید می خواهم خودم را معرفی کنم و در مورد بیزینس م با شما صحبت کنم.

برای اینکه این ارتباط قوی تر شود می توانید از وی بخواهید تا کسب و کارش را برای شما توضیح دهد.

این فرصتی مناسب برای افزایش آگاهی از برند شماست نه صرفا روشی برای افزایش فروش محصولات و خدمات. اگر با این دیدگاه جلو بروید متوجه خواهید شد که در آینده سود ده برابری نصیب تان خواهد شد.

 فرصت بازاریابی همسایگی برای تمام مردم شهر امکان پذیر است. در واقع شما به سراغ مردم می روید و به آن ها می گویید که کسب و کارتان را در شهر آن ها راه اندازی کرده اید و قصد دارید به آنان سرویس ویژه بدهید .روند معرفی خود را به شیوه ای هوشمندانه و جذاب شروع کرده و به اتمام برسانید تا در ذهن آن ها ماندگار شوید.

اگر بخواهید صرفا معرفی خود را به یک بروشور محدود کنید، ممکن است مردم به دلیل نداشتن پیش آگاهی از شما، بروشور را مچاله کرده و داخل سطل زباله شان بیندازند. اما وقتی ابتدا به معرفی خود پرداختید و یک رابطه ی شخصی ایجاد کردید، آن ها کمتر نسبت به بروشور ها و معرفی نامه های شما کم لطفی می کنند.

ملاقات های حضوری و چهره به چهره بسیار اهمیت دارند و می توانند در برندینگ نقش به سزایی داشته باشند.

اگر برند سازی خوبی داشته باشید و به خوبی به ذهن مردم بچسبید مطمئن باشید در زمان لازم آن ها شما را به یاد خواهند آورد به شما مراجعه خواهند کرد.

برچسب ها

نظرات شما

    مریم می گوید :

    کار جالبی است ولی خیلی رو می خواهد
    ساعت ایستاده