ناوبری
ناحیه لوگو

حساب من ، پایگاه تحلیل اقتصادی

www.hesabeman.ir

امروز : شنبه, ۵ خرداد , ۱۳۹۸ ، ساعت : ۱۵:۲۸
ناحیه منو


خسارت تراکنش ناموفق

خسارت تراکنش ناموفقمدیرکل اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی تصریح کرد: تمامی اجزای این مسیر به دلیل کوتاهی یکی از اجزا، درگیر بوده و کار خود را درست انجام داده‌اند؛ اگر بانک نتوانسته به مشتری سرویس ...

خسارت تراکنش ناموفق

مدیرکل اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی تصریح کرد: تمامی اجزای این مسیر به دلیل کوتاهی یکی از اجزا، درگیر بوده و کار خود را درست انجام داده‌اند؛ اگر بانک نتوانسته به مشتری سرویس بدهد و بد نامی عدم ارائه سرویس برای PSP ثبت می‌شود، مقصر در ابتدا مشخص نیست اما ما در بانک مرکزی می‌توانیم با قاطعیت ۱۰۰درصد منشاء ایراد را تشخیص دهیم.

وی با بیان اینکه به قدری این سیستم نظارتی گسترش پیدا کرده که کاملا مسیر هر تراکنش قابل رصد و دیدن است، گفت: شاپرک هم شتاب را می‌بیند و هم ایراد‌های شتاب را می‌گیرد و اگر سیستم شتاب قطع کننده مسیر تراکنش باشد، هزینه‌ را از شتاب می‌گیرند.

*خسارت تراکنش ناموفق را به مشتری پرداخت می‌کنیم

حکیمی با بیان اینکه بخش دیگری از جرایم، کارمزدهایی است که باید به مشتری بدهیم، افزود: در مورد یک درصد از تراکنش‌های ناموفق پول از حساب شما کم می‌شود ولی به حساب فروشگاه هم نمی‌رود پس باید ۴۸ تا ۷۲ ساعت صبر کنید تا پول برگردد.

وی ادامه داد: گذشته از هدررفتن زمان و انرژی پول شما از حساب کسر شده و به همین دلیل برای جبران این خسارت یک عدد ثابت در نظر گرفتیم؛ صرف نظر از اینکه مبلغ تراکنش دو ریال یا دو میلیون تومان است، عامل ناموفق بودن تراکنش، باید یک رقم ثابت بابت حق‌القدم به صاحب کارت بدهد.

مدیرکل اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی با طرح این سوال که چه کسی مجوز نگه داشتن ۷۲ ساعته پول افراد را داده است، گفت: بابت زمانی که این پول به ناحق و به اجبار از اختیار صاحب حساب خارج می‌شود، بالاترین نرخ جریمه‌ای (۳۴ درصد) که در سیستم بانکی در نظر گرفته شده به عنوان هزینه متضرر شدن کاربر به عنوان عذرخواهی به کاربر پرداخت می‌شود.

برچسب ها

نظرات شما