درآمد مسابقات پیامکی
به گزارش حساب من درآمد مسابقات پیامکی در بسیاری از برنامههای ورزشی تلویزیون، اتفاقات اصلی تازه بعد از ارسال پیامک شرکت در مسابقه آغاز میشود. در اینگونه موارد شما به یک پرسش خیلی ساده جواب میدهید ...
به گزارش حساب من درآمد مسابقات پیامکی در بسیاری از برنامههای ورزشی تلویزیون، اتفاقات اصلی تازه بعد از ارسال پیامک شرکت در مسابقه آغاز میشود. در اینگونه موارد شما به یک پرسش خیلی ساده جواب میدهید به این امید که یکی از برندگان قرعهکشی باشید، اما آنچه احتمالا از آن اطلاع ندارید این است که در همان زمان شماره تلفن همراه شما وارد یک بانک اطلاعاتی تخصصی میشود.
مثلا شما اگر به یک سوال در مورد بازی بارسلونا جواب داده باشید، شماره شما بهعنوان کسی که به حوزه فوتبال خارجی و البته بارسا علاقهمند است، ثبت میشود. تا اینجای کار هیچ نوع هزینه اضافی برای مخاطب به وجود نیامده، اما حوادث بعدی میتواند همه چیز را تغییر بدهد. لحظاتی بعد از شرکت در مسابقه، یک پیامک تایید ارسال برای مخاطب فرستاده میشود. در همین پیامک توضیح داده شده که به زودی اخبار مربوط به فوتبال خارجی برای او ارسال خواهد شد. البته در انتهای همین پیامک دستورالعمل لغو این سرویس هم درج شده است. اگر مخاطب به این پیامک بیتوجه باشد، پرداخت هزینههای جانبی آغاز خواهد شد. از فردا هر پیامکی که حاوی یک خبر مربوط به این حوزه است، برای مشترک مورد نظر بین ۵۰ تا ۱۰۰ تومان هزینه به همراه خواهد داشت. البته مطابق قوانین، شرکتهای ارائهدهنده این سرویس موظف هستند هر هفت روز یا هر ۱۰ روز یک بار نحوه لغو این سرویس را برای مخاطبان ارسال کنند، اما در مواردی دیده شده که عدم آگاهی و تسلط برخی مشترکان به موضوع، منجر به تحمل هزینههای قابل توجه از سوی آنها شده است. خلاصه بدانید که پشت هر سوال راحتی، ممکن است یک سناریوی پیچیده وجود داشته باشد!
درآمد مسابقات پیامکی
در مورد اینکه درآمدهای ناشی از این مسابقات چطور تقسیم میشود، گمانهزنیهای زیادی وجود دارد.
با این وجود اطلاعات کسب شده نشان میدهد چیزی حدود ۸۵ درصد درآمدها به شرکت مخابرات تعلق پیدا میکند. ۱۵ درصد باقیمانده نیز به شکل توافقی بین سه دسته، یعنی شرکت ارسالکننده، تهیهکننده محتوا و تهیهکننده برنامه تقسیم میشود. این الگو البته در مورد سرویسهایی است که پیامک «خبری» برای مخاطبان خود میفرستند. در غیر این صورت دسته دیگری از شرکتها که پیامک «آموزشی» ارسال میکنند، این امتیاز را دارند که تا ۲۲ درصد از درآمد را از مخابرات بگیرند.
خیلیا در مورد هزینه پیامکایی که براشون میاد اطلاع ندارند و خیلی از پیامک تبلیغاتی نخونده پاک میشن و اینکه هفته ای یه بار اطلاع بدن که لغو کنید تاثیر چندانی نداره.
سعی کنید بابعد از پیامک تبلیعاتی کلمه خاموش را حتما ارسال کنید