ناوبری
ناحیه لوگو

حساب من ، پایگاه تحلیل اقتصادی

www.hesabeman.ir

امروز : دوشنبه, ۳۰ مهر , ۱۳۹۷ ، ساعت : ۱۷:۰۱
ناحیه منو


رازهایی برای داشتن یک کسب و کار موفق

رازهایی برای داشتن یک کسب و کار موفق  موفقیت اقتصادی در هر کسب و کاری، چه فروش محصولات باشد و چه ارائه خدمات، به معنی افزایش درآمد، داشتن مشتری و متقاضی بیشتر و توسعه کسب و ...

رازهایی برای داشتن یک کسب و کار موفق

 

موفقیت اقتصادی در هر کسب و کاری، چه فروش محصولات باشد و چه ارائه خدمات، به معنی افزایش درآمد، داشتن مشتری و متقاضی بیشتر و توسعه کسب و کار است. بنابراین بسیار طبیعی است که بسیاری از کسب و کارهای نو پا و همچنین تعداد زیادی از کسب و کارهای قدیمی و با سابقه، در تلاش برای رسیدن به موفقیت های هرچه بیشتر در حوزه کاری خود باشند.

از این رو تصمیم گرفتیم رموز موفقیت یک شرکت از نگاه بیل گیتس، مالک شرکت ماکروسافت و ثروتمندترین مرد جهان را با شما در میان بگذاریم. جالب است بدانید که گیتس از سن ۲۰ سالگی تا کنون رییس ماکروسافت بوده و از سن ۴۳ سالگی عنوان ثروتمندترین مرد جهان را بدست آورده است. در ادامه با رازهای موفقیت وی آشنا می شویم.

  • از آمارها آگاهی کامل داشته باشید

حقیقت آن است که آمارها تاثیر بسیار قابل توجهی بر موفقیت یک کسب و کار خواهند داشت. بنابر این باید اطلاعات کامل و دقیق از خرید مشتریان قدیمی و جدید و سفارش های آنان در اختیار داشته باشید. همچنین کسب آمار جامع از اموال و دارایی های شرکت نیز بسیار ضروری است. گیتس عقیده دارد آمار و اعداد صحیح و به روز سبب پاسخ گویی صحیح و به موقع به مشتریان و شرکای شرکت خواهد شد.

  • از اخبار بد نهراسید

بیل گیتس معتقد است که هنر یک مدیر عامل موفق این است که بتواند با اخبار بد کنار بیاید نه آنکه آن ها را انکار کرده و نادیده بگیرد.مدیران شرکت ها باید در جستجوی اخبار بد، نارضایتی های مشتری، اشکالات محصولات و… باشد و کارمندان را تشویق به یافتن پاسخ و راه حل های مناسب نماید.

همچنین بیل گیتس برای مقابله با وضعیت های بحرانی توصیه می کند در شعب و واحدهای گوناگون یا در نقاط جغرافیایی متفاوت، تیم های مجازی تشکیل دهید تا در وقت لزوم از کمک و هم فکری آنان بهره مند گردید.

 

  • تبدیل اخبار بد به اخبار خوب!

به توصیه بیل گیتس، برای کسب موفقیت باید به پیشواز خبرهای بد رفت و تا حد امکان آن ها را به اخبار خوب تبدیل نمود. بدین منظور می توان با راه اندازی یک سیستم الکترونیکی، بازخورد مشتریان را دریافت کرده و ناراضی ترین مشتریان را شناسایی نمود. از این طریق می توان با معایب کار آشنا شده و دریافت که مشتری از ما چه می خواهد. سپس به بهبود محصولات قدیمی یا تولید محصولات جدید پرداخت.

  • غافلگیر نشوید

تحول و رخدادهای غیر منتظره اجتناب ناپذیرند. مدیر عامل شرکت جنرال الکتریک معتقد است هر تغییری به همراه خود فرصتی به ارمغان می آورد و شرکت ها باید از تحولات و دگرگونی های موجود نهایت استفاده را برده و برای بهبود خود نیرو بگیرند.

در همین راستا بیل گیتس عقیده دارد رهبران قدر به استقبال این دگرگونی ها می روند و آن ها را به خدمت می گیرند. راه حل وی برای موفق بیرون آمدن از رخدادهای جدید و حداکثر استفاده از موقعیت های پیش آمده، استفاده از ابزارهای دیجیتالی نوین و توانمندی های لوازم الکترونیکی جدید است.

برچسب ها

نظرات شما