ناوبری
ناحیه لوگو

حساب من ، پایگاه تحلیل اقتصادی

www.hesabeman.ir

امروز : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۳۹۷ ، ساعت : ۰۷:۵۸
ناحیه منو


رازهای موفقیت شرکت اپل (بخش دوم)

رازهای موفقیت شرکت اپل (بخش دوم)  همه صاحبین مشاغل و کسب و کارها علاقمند به پیشرفت در رشته خود هستند. شاید دانستن راز موفقیت برخی شرکت های مشهور و برجسته در سراسر جهان، بتواند کمکی باشد ...

رازهای موفقیت شرکت اپل (بخش دوم)

 

همه صاحبین مشاغل و کسب و کارها علاقمند به پیشرفت در رشته خود هستند. شاید دانستن راز موفقیت برخی شرکت های مشهور و برجسته در سراسر جهان، بتواند کمکی باشد برای آنان که به ارتقای تولیدات خود علاقمندند. از این رو در مقاله رازهای موفقیت شرکت اپل (بخش اول) تعدادی از دلایل موفقیت شرکت بسیار مشهور و پر طرفدار اپل را معرفی کردیم. در بخش دوم و پایانی، شما را با تعدادی دیگر از دلایل پیشرفت شرکت اپل آشنا خواهیم نمود.

  • تیم کوچک و کار بزرگ: بسیاری از شرکت های تولید کننده لوازم الکترونیکی و گجت ها دارای تیم های طراحی بسیار عظیم شامل تعداد بسیاری طراح هستند. با این تفاسیر فکر می کنید کمپانی عظیم اپل باید چه تعداد کارمند در تیم طراحی خود داشته باشد؟ تنها یک گروه کوچک ۱۲ الی ۲۰ نفره! تعداد افراد مهم نیست، کیفیت کاری که انجام می دهند است که اهمیت دارد.
  • احترام به مشتری: یقینا گرامی داشت مشتری تاثیر مطلوبی در فروش یک شرکت خواهد داشت. فروشگاه های اپل فروشندگان کاملا آموزش دیده و می دانند که نباید تلفظ های نادرست مشتریان را اصلاح کنند. همچنین قانون مهم در فروشگاه های اپل “برخورد گرم با مشتری” است. این فروشندگان که آموزش دیدنشان ممکن است هفته ها به طول انجام، آموخته اند که به خوبی به مشتری گوش فرا داده و اطمینان حاصل کنند که نیازهای مشتری را تمام درک نموده اند.
  • یادگیری: علم و تکنولوژی دائما در حال پیشرفت بوده و همه روزه دستاوردهای جدیدی به بازار عرضه می شود. سعی کنید همواره با منابع آموزشی در ارتباط باشید تا از جدیدیترین دانش در حوزه کاری خود با خبر شده و از علم روز در تولیدات و ارائه خدمات خود بهره ببرید تا از سایر رغیبان خود جلوتر بوده و در صنف خود بیشرو سایر شرکت ها باشید. بدین ترتیب توجه و رضایت مشتری را جلب خواهید نمود.
  • تبلیغات: جالب است بدانید اولین تبلیغات کمپانی اپل به سال ۱۹۸۴ میلادی باز می گردد. این تبلیغ ها که مربوط به رایانه های مکینتاش بود، اگرچه سر و صدای زیادی به پا کرد، اما تاثیر چندانی در فروش نداشت. اما امروزه تبلیغات شرکت اپل بر نمایش هرچه بهتر مزایای محصولات جدید نسبت به سایر محصولات این شرکت و نمونه های موجود در بازار تاکید داشته و تاثیر بسیار خوبی بر فروش این تولیدات دارند.
  • آنچه خودتان نیاز دارید را تولید کنید: استیو جابز، صاحب کمپانی افسانه ای اپل معتقد بود مشتریان معمولا نمی توانند آنچه واقعا می خواهند را بیان کنند. به عنوان مثال آن ها به شما می گویند بهترین، سریع ترین و ارزان ترین دستگاهی که دارای سیستم عامل DOS باشد را می خواهند. آن ها خواسته های خود را در قالب کلماتی استفاده می کنند که پیش تر تجربه کرده اند. اما در این صورت هرگز سیستم عامل های امروزی با رابط کاربری زیبا و استفاده آسان طراحی نمی شد.

برای تولید یک محصول جدید و برتر، باید بررسی کنید که خود شما به چه محصولی نیاز دارید؟ اینگونه طراحی های برتر و جدیدتر شکل خواهد گرفت.

 

امیدواریم با بهره گیری از رموز موفقیت شرکت اپل، در ارتقای کسب و کار خود موفق باشید.

برچسب ها

نظرات شما



خبرنامه ایمیلی

با عضویت در خبرنامه حساب من جدیدترین اخبار اقتصادی را هر شب در ایمیل خود مشاهده کنید