رموز موفقیت یک بازاریاب عالی (بخش اول) _ حساب من ، پایگاه تحلیل اقتصادی
ناوبری
ناحیه لوگو

حساب من ، پایگاه تحلیل اقتصادی

www.hesabeman.ir

امروز : دوشنبه, ۲۹ مرداد , ۱۳۹۷ ، ساعت : ۱۴:۴۸
ناحیه منو


رموز موفقیت یک بازاریاب عالی (بخش اول)

رموز موفقیت یک بازاریاب عالی (بخش اول) این روزها بازاریابی به حرفه ای پر طرفدار تبدیل شده و بسیاری از جوانان به دلیل شرایط مناسب کار بازاریابی، به سوی این کار جذب می شوند. اما حرفه ...

رموز موفقیت یک بازاریاب عالی (بخش اول)

 

این روزها بازاریابی به حرفه ای پر طرفدار تبدیل شده و بسیاری از جوانان به دلیل شرایط مناسب کار بازاریابی، به سوی این کار جذب می شوند. اما حرفه بازاریابی می تواند کاری بسیار دشوار و کم درآمد باشد، اگر دانشی درباره این رشته نداشته باشید. لازم است بدانید که اگر به کار خود علاقه داشته و با تکنیک های بازاریابی آشنا باشید، می توانید از این راه درآمد قابل توجهی کسب نمایید. در ادامه با ما همراه باشید تا برخی ریزه کاری های یک بازاریابی موفق را به شما معرفی نماییدم.

  • یکی از مهم ترین نکاتی که به عنوان یک بازاریاب باید به یاد داشته باشید، به همراه داشتن کارت ویزیت، همیشه و همه جا است. کسی چه می داند؟ شاید یک گفتگوی دوستانه با هم دانشگاهی هایتان، منجر به یک فروش موفق شد.
  • با مشتریان سابق خود تماس بگیرید و از آن ها بپرسید چرا دیگر از شما خرید نمی کنند. شاید بتوانید برخی از آنان را به جمع خریداران خود اضافه نمایید.
  • یک دفتر یا پوشه را به نوشتن و نگهداری ایده های بازاریابی جدیدی که به ذهنتان می رسد یا از دیگران می آموزید، اختصاص دهید.
  • برای جلب اعتماد مشتریان، خصوصا شرکت های بزرگ، بهتر است یک سنجاق سینه با لوگوی شرکتی که برای آن کار می کنید تهیه نموده و در جلسات رسمی به لباس خود بزنید. در این حالت از لحاظ ظاهری به مانند نماینده ای از سوی شرکت خواهید بود.
  • از مشتریان کنونی برای بهبود کار خود کمک بگیرید. از آنان نظر سنجی کنید، بپرسید به چه عللی شما را برگزیده اند و چه پیشنهادها یا انتقادهایی برای بهبود عملکردتان دارند.
  • بازارهای فروش جدید را شناسایی نمایید. مسلما بازارهای قدیمی پس از مدتی اشباع می شوند و دیگر قادر به فروش محصولات خود نخواهید بود.
  • با گردآوری و بررسی تبلیغات و آگهی های شرکت های رقیب، استراتژی های فروش، نقاط قوت و نقاط ضعف هر یک را شناسایی نمایید.
  • همیشه از تحولات بازار فروش که بر عملکرد و میزان فروش شما تاثیر خواهند گذاشت آگاه بوده و نسبت به آن ها هوشیار باشید.
  • درباره آنچه قصد دارید به فرئش برسانید اطلاعات کاملی داشته و تا حدی به حوزه های مرتبط با آن محصول نیز اشراف داشته باشید.
  • نسبت به بازار فروش، شرکت ها و افرادی که قصد فروش محصول به آنان را دارید، آگاهی کامل داشته باشید تا بتوانید آنان را برای خرد محصول قانع نمایید.
  • فهرست دقیق شامل نام و اطلاعات تماس مشتریان خود تهیه نموده و مشتریان را بر اساس میزان و نحوه خریدشان دسته بندی نمایید.
  • کتب مربوط به بازاریابی را مطالعه نموده و در سمینارهای بازاریابی شرکت نمایید تا همواره به روز باشید.
  • سعی کنید در صورت امکان با سفر به سایر کشورها، تکنیک های متفاوت بازاریابی را از ملیت های دیگر آموخته و با بومی سازی این روش ها، گامی بزرگ در راستای بازاریابی و فروش بردارید.
  • در صورت امکان یک مشاور بازاریابی برای هم فکری و کمک استخدام نمایید.

برچسب ها

نظرات شما