ناوبری
ناحیه لوگو

حساب من ، پایگاه تحلیل اقتصادی

www.hesabeman.ir

امروز : یکشنبه, ۱ مهر , ۱۳۹۷ ، ساعت : ۰۰:۱۵
ناحیه منو


رموز موفقیت یک بازاریاب عالی (بخش دوم)

رموز موفقیت یک بازاریاب عالی (بخش دوم) در بخش قبلی این مقاله، یعنی مطلب رموز موفقیت یک بازاریاب عالی (بخش اول) با راه های متعددی در زمینه موفقیت در بازاریابی آشنا شدیم.از آنجایی که بازاریابی صحیح ...

رموز موفقیت یک بازاریاب عالی (بخش دوم)

 

در بخش قبلی این مقاله، یعنی مطلب رموز موفقیت یک بازاریاب عالی (بخش اول) با راه های متعددی در زمینه موفقیت در بازاریابی آشنا شدیم.

از آنجایی که بازاریابی صحیح و اصولی در فروش محصولات و خدمات و همچنین کسب درآمد شرکت و تامین هزینه های فرد بازاریاب تاثیر به سزایی دارد، بدون هیچ مقدمه ای به معرفی سایر شیوه های بازاریابی خواهیم پرداخت.

  • سعی کنید به طور منظم و دائمی با کارمندان و بازاریابان زیر دست خود جلساتی داشته باشید تا از وضعیت بازار، ایده های جدید و نظرات کارمندان دیگر آگاه شوید.
  • نشریات بازاریابی مکتوب یا الکترونیکی را شناسایی نموده و مشترک آن ها شوید تا از رقبا عقب نمانید.
  • در گروه ها، انجمن ها و سازمان های مرتبط با حرفه خود عضو شوید.
  • بسیاری از مشتریان از امکان پرداخت با کارت اعتباری استقبال می نمایند، این امکان را برای آنان فراهم نمایید.
  • یقینا مشتریان ثابت و قدیمی شایسته برخورداری از تخفیف می باشند. با کمک لیستی که در مورد نحوه خرید مشتریان تهیه نموده اید، مشتریان وفادار و قدیمی را شناسایی کرده و آنان را از مزایای جدیدی بهره مند نمایید تا هرگز شما را ترک نکنند.
  • طوری برنامه ریزی کنید تا به مشتریانی که به صورت نقدی خرید می کنند، تخفیف و مزایای مناسبی تعلق گیرد.
  • بروشور محصول یا خدمات قابل ارائه خود را تهیه کرده و در اختیار مشتریان قرار دهید.
  • مشتری های قدیمی را با ارسال خبر نامه ها، پیامک ها و بروشورهای جدید، از فروش محصولات تازه آگاه نمایید.
  • چند نوع کارت ویزیت برای هر یک از بخش های بازاریابی مورد هدف خود تهیه نمایید. مثلا کارت ویزیتی که به سازمان های دولتی ارائه می دهید با آنچه به کاسب ها می دهید باید متفاوت باشد.
  • یکی از بهترین راه هایی که می توانید تبلیغات خود را به مدت طولانی جلوی چشم مشتری قرار دهید، اهدای تقویم، سررسید، لیوان، خودکار و سایر محصولات دارای آرم و شماره تلفن یا آدرس وب سایت شرکتتان است.
  • مقالات راهنما در حوزه کسب و کارتان تهیه نموده و برای مطبوعات ارسال کنید تا خیل وسیعی از مخاطبین را با کسب و کار خود آشنا سازید.
  • جایزه ای خاص در نظر گرفته و با تبلیغات وسیع آن را به گوش همگان برسانید تا عده بسیاری با میل و اشتیاق به سوی کسب و کارتان بشتابند. مثلا اعلام کنید به ۳۵هزارمین مشتری خود یک خودرو جایزه خواهید داد.
  • به تماس های تلفنی، پیامکی، ایمیلی و تیکت هایی که مشتریان بر روی وب سایتتان قرار می دهند بدون تاخیر و در اسرع وقت پاسخ دهید.
  • اگر امکان پاسخگویی ۲۴ ساعته به تماس مشتریان را ندارید، بر روی پیغامگیر خود ساعات پاسخگویی به تماس ها را اعلام نمایید.
  • تا حد امکان از شماره تماس های رند استفاده نمایید تا حتی اگر مشتری تمایلی به حفط آن نداشت نیز، این شماره در ذهنش نقش ببندد.
  • در صورت امکان نمونه ای از محصولاتی که قرار است به فروش برسانید، به همراه داشته باشید.

برچسب ها

نظرات شما