ناوبری
ناحیه لوگو

حساب من ، پایگاه تحلیل اقتصادی

www.hesabeman.ir

امروز : چهارشنبه, ۳۰ آبان , ۱۳۹۷ ، ساعت : ۱۸:۰۰
ناحیه منو


روانشناسی رنگ و برند به سبک رئیس جمهور روحانی

رئیس جمهور روحانی، یک برند باز حرفه ای است. اهل پرسونال برند است و روی آن از همان ابتدا بصورت جدی کار کرد. در این حوزه، تیم مشاوره خوبی دارد و تا اینجا، برنامه های ...

رئیس جمهور روحانی، یک برند باز حرفه ای است. اهل پرسونال برند است و روی آن از همان ابتدا بصورت جدی کار کرد. در این حوزه، تیم مشاوره خوبی دارد و تا اینجا، برنامه های برند سازی شان جواب داده است.

از همان اول که او را با کلماتی چون تدبیر و امید پیوند زدند و بطور جدی، تمام رفتارها، سیاست ها و خبرسازی ها را بر پایه آن چیدند. خود انتخاب این ویژگی ها هم آنقدر حساب شده بود که تاریخ مصرف نداشته باشد و به عمقش مدام اضافه شود. آنها همچنین کلمات کلیدی خوبی هم در همین راستا طراحی کردند که رئیس جمهمور روحانی، با مهارت و تسلطش در سخنوری همچنان هدفمند از آنها استفاده می کند. علاوه بر این برای زمان انتخابات نماد کلید را انتخاب کردند که هم با تدبیر و امید همخوان بود هم در زمان خودش به شدت کار کرد و موثر واقع شد.آنها همچنین رنگ بنفش را به عنوان هویت بصری رئیس جمهور انتخاب کردند که تا پیش از آن نه در ایران، که درجهان استفاده نشده بود و در جهان سیاست، این رنگ پدیده ای نوطهور بود و اساسا معنای رنگ، از دل برندِ رئیس جمهور معنا خواهد شد.

  • روانشناسی رنگ و برند به سبک رئیس جمهور روحانی
  • سیاست است دیگر. گاهی خبرهای خوب و امیدوار کننده دارد که تدبیرِ دولت در آن نقش داشته و جامعه را امیدوارتر خواهد کرد و اساسا خبر خوش است و گاهی شرایط بر وفق مراد نیست و ممکن است رئیس جمهور بخواهد خبر بدی بدهد یا از اتفاقی را توجیه کند یا حتی بگوید فلان مساله بخاطر فلان سنگ اندازی بوده یا بنا به دلایلی تا کنون مساله ای که منتظرش بوده ایم محقق نشده است. این بخش، بخشِ جذاب تر هوشمندی تیم مشاوره برندِ رئیس جمهور روحانی است که به آن علاقه دارم.
  • از این پس دقت کنید. اگر ریس جمهور قرار است خبرِ خوشی دهد یا تدابیرش کار کرده و منجر به دستیابی هدفی شده است پشت رئیس جمهور را بنفش کار می کنند. که مخاطب، تداعیات برندش، منطبق با ماهیت و قول برند باشد و به قول معروف، واصلِ برند، کار خودش را در وقت مناسب انجام دهد. اما وقتی قرار است عکسِ این روند موضع سخنرانی باشد، رنگ های دیگری بکار می رود و بک راند، پر است از طرح ها و نقش های بی ارتباط با واصل های برند. مثلا وقتی سعودی ها بر قیمت نفت تاثیری می کذارند که دولت با چالش مواجه می شود، یا حوادثی نا خوشایند رخ می دهد، بک راند رئیس جمهمور متفاوت است.
  • این یک هوشمندیِ حرفه ای و جذاب تمام عیار است. تنها استثنایش وقت هایی است که رئیس جمهور از کاخ ریاست جمهوری صحبت می کند که اساسا بک راند طراحی شده ای ندارد. به همین سخنرانی های ریس جمهور، چه در جمع کار آفرینان و فعالان بخش خصوصی پس از اجرایی شدن برجام، چه در جمع فرماندارن و استانداران که غیر از انتخابات بحث برجام هم بود دقت کنید. به بک راند خیلی سخنرانی های دیگر هم با توجه به موضوع دقت کنید.

برچسب ها

نظرات شما