روش های افزایش فروش – بخش اول
فروش چیست؟ فروش به معنای قرار دادن محصولات یا خدمات در اختیار مشتری یا متقاضی آن خدمات و کالا، در ازای دریافت مبلغی معین است. مهمترین راز فروش موفق آن است که ارائه دهنده محصول و خدمات ...
فروش چیست؟
فروش به معنای قرار دادن محصولات یا خدمات در اختیار مشتری یا متقاضی آن خدمات و کالا، در ازای دریافت مبلغی معین است.
مهمترین راز فروش موفق آن است که ارائه دهنده محصول و خدمات به طور کامل و دقیق از نیازها و خوستههای مشتری آگاه بوده و محصولات خود را به گونه ای آماده نماید که نظر بیشترین تعداد متقاضیان را جلب نماید.
اگر شما نیز به دنبال راه هایی برای فروش موفق محصولات و خدمات خود هستید در ادامه با ما همراه باشید.
قانون اول فروش موفق: مشتریان حقیقی را بشناسید
ممکن است از دید شما به عنوان یک ارائه دهنده محصول، طیف وسیعی از افراد جامعه خریداران شما را تشکیل دهند. اما آیا در حقیقت چنین است؟ به عنوان مثال در نگاه اول، تمامی افراد دارای نوزاد زیر ۲ سال خریداران شیر خشک هستند. اما ممکن است با تحقیق بیشتر دریابید که در میان این گروه از افراد، مادران شاغل بیشتر از سایر مادران اقدام به خرید شیر خشک مینمایند.
متاسفانه صاحبین کسب و کارها به دلیل عدم شناخت کافی از خریداران خود، هزینه و وقت بسیاری برای تبلیغات صرف مینمایند و به آن اندازه که باید، به سود نمیرسند.
قانون دوم فروش موفق: شناسایی رفع نارضایتیها
حتی اگر ارائه دهنده بهترین محصولات و خدمات باشید، حتما یک مشتری ناراضی با شما تماس خواهد گرفت یا حتی در هنگام فروش محصولات ممکن است با پرسش ها و نارضایتیهای مشتری روبرو شوید. راز یک فروش موفق و ارتقای روند فروش، دقت به اعتراضات و دسته بندی آنها است. با این کار متوجه میشود که حتی اگر تعداد شکایات بسیار زیاد باشند، اغلب آنها حول یک یا چند مساله مشخص مطرح میشوند.بنابراین میتوانید پاسخی برای مشتریان آتی خود در آستین داشته باشید یا در موارد ممکن، اقدام به رفع نقایص نمایید.
برای مطالعه موارد بیشتر در خصوص فروش موفق، به مقالات آتی مراجعه کنید تا با راههای بیشتر و موثرتری آشنا شوید.