ناوبری
ناحیه لوگو

حساب من ، پایگاه تحلیل اقتصادی

www.hesabeman.ir

امروز : دوشنبه, ۱۹ آذر , ۱۳۹۷ ، ساعت : ۱۵:۳۲
ناحیه منو


روش های تحول کسب و کار

روش های تحول کسب و کار  ۱-توقف کامل برخی از کارها چهارمین راه تغییر زندگی و کار این است که انجام کارهای خاصی را به طور کامل متوقف کنید. کارهای زیادی وجود دارند که زمان و پول ...

روش های تحول کسب و کار

 

۱-توقف کامل برخی از کارها
چهارمین راه تغییر زندگی و کار این است که انجام کارهای خاصی را به طور کامل متوقف کنید. کارهای زیادی وجود دارند که زمان و پول تان را صرف آن ها می کنید و شاید در یک بازه زمانی ارزشمند بوده اند، اما دیگر ارزشمند و مهم نیستند. افراد بسیاری که تحت تأثیر گوشه امن خود هستند، زمان زیادی را صرف انجام کارهایی می کنند که اصلاً لازم نیست انجام شود..
«تفکر از صفر» را در همه‌ی فعالیت های بازاریابی خود تمرین کنید. بپرسید «آیا در حال حاضر کاری را انجام می دهم که اگر تمام شود با دانش فعلی دوباره آن را انجام نخواهم داد؟»
آیا محصول یا خدمتی وجود دارد که اگر از صفر شروع می کردید با دانش فعلی خود به بازار ارائه نمی کردید؟ آیا فرآیندی در کسب و کارتان وجود دارد که اگر تمام شود با دانش فعلی دوباره آن را آغار نخواهید کرد؟
با پرسیدن دائم این سوالات، ذهنتان باز می شود و پذیرای امکانات جدید می شوید. اسیر ماندن در کارهای قدیمی و بی حاصل، از انرژی لازم برای ارائه محصولات و خدمات جدید متناسب با بازار امروز و یافتن راه های جدید برای بازاریابی آن ها می کاهد.
ذهن تان را باز نگه دارید
خلاق باشید. به گوشه امن پناه نبرید. به راهی نروید که کمترین موانع را دارد و همیشه همان کارهایی را انجام ندهید که در گذشته انجام می دادید. به دنبال راه هایی جدیدتر، بهتر، سریع تر، ارزان تر، مناسب تر و کم هزینه تر برای بازاریابی و فروش محصولات و خدمات باشید. بدانید هر کاری که امروز انجام می دهید به زودی با بازارهای متغیر و رقابت های سخت، منسوخ می شود. پذیرای تغییر باشید و وقتی ایده ای به ذهن تان رسید، فوراً و قبل از دیگران اقدام کنید.
به گفته‌ی ساچل پیج، بازیکن بیسبال «به عقب نگاه نکنید، شاید کسی در حال سبقت گرفتن باشد.»

۲- انجام کمتر برخی کارها
دومین روش تغییر این است که برخی کارها را «کمتر انجام دهید.» چه کارهایی را باید کمتر انجام داد؟ پاسخ ساده است. کارهایی را کمتر انجام دهید که نسبت به کارهای دیگر، نتیج کمتری به دنبال دارند.
قانون ۸۰/۲۰ را در کسب و کار خود به کار گیرید. ۸۰ درصد محصولات و خدمات فقط ۲۰ درصد فروش و سود را به همراه دارند. بسیاری شرکت ها سیاست استراتژیک خاصی دارند که هر سال تولید ۱۰ تا ۲۰ درصد محصولات را متوقف می کنند و همزمان هدفی تعیین می کنند که هر سال ۲۰% فروش شان مربوط به محصولات و خدمات جدید باشد.
دو روش نخست تغییر مدیریت کسب و کار و بهبود فروش این است که بعضی کارها را بیشتر و بعضی دیگر را کمتر انجام دهید. چه کارهایی را باید بیشتر یا کمتر انجام دهید؟
۳- انجام کاری جدید و متفاوت
سومین روش تغییر نتایج فروش و بازاریابی، انجام کاری کاملاً جدید و متفاوت است که یکی از سخت ترین اقدامات به حساب می آید. اغلب افراد به «گوشه امن» خود چسبیده اند و بدون توجه به آنچه در اطرافشان می گذرد، برای ماندن در آن مبارزه و تلاش می کنند.
این سندرم «عدم نوآوری» باعث شد شرکتی مانند نوکیا که فناوری اصلی آیفون و آی پد حاصل کار او بود در برابر آن فناوری ها مقاومت کند، زیرا می ترسید در کسب و کار فعلی اش اختلال ایجاد کند.
این یکی از ضعف های بزرگ در بازاریابی و فروش است. شرکت ها عاشق محصولات و خدمات فعلی خود می شوند و سپس سایر محصولات و خدماتی که شاید با کسب و کار فعلی شان متناسب باشد را پس می زنند. همین موضوع باعث سقوط بلک بری و نوکیا شد و هر سال موجب افول و انحطاط شرکت های کوچک و بزرگ بسیاری در سراسر دنیا می شود.
بنابراین برای بقا و موفقیت در بازار امروز چه باید کرد؟ گری همل و سی.کی. پراهالد در کتاب فوق العاده خود «رقابت برای آینده» می نویسد «هر شرکتی باید پنج سال آینده را پیش بینی کرده و برای تسلط بر بازار در آن زمان تلاش کند». شما نیز باید همواره همین کار را انجام دهید.
آینده خود را بسازید
سپس دوباره به زمان حال فکر کنید و بپرسید «امروز چه کاری را آغاز کنیم که ۵ سال دیگر هدایت کننده کسب و کارمان باشد؟»
به چه محصولات و خدمات دیگری نیاز داریم؟ به چه مهارت ها و قابلیت های دیگری نیاز داریم؟ چه کارهایی را بیشتر و چه کارهایی را کمتر انجام دهیم؟ چه کاری را فوراً آغاز کنیم تا این آمادگی را داشته باشیم که ۵ سال دیگر رهبر بازار شویم؟
شروع کار جدید بسیار دشوار است. به همین دلیل کنفسیوس می گوید «سفرهای طولانی با نخستین گام آغاز می شود.» برای آغاز کاری جدید، اولین گام همیشه سخت ترین گام است؛ اما اگر می خواهید به جای این که قربانی آینده باشید، آینده را بسازید، نخستین قدم همیشه لازم ترین قدم است.
مایکل کامی، برنامه ریز استراتژیک جمله معروفی دارد «آن هایی که برای آینده برنامه ریزی نمی کنند، آینده ای ندارند.»
برای رسیدن به چیزی که قبلاً هرگز به آن نرسیده اید، باید کاری انجام دهید که قبلاً هرگز انجام نداده اید. باید مهارت هایی را در خود پرورش دهید که قبلاً نداشته اید. باید محصولات و خدماتی ارائه دهید که قبلاً ارائه نداده اید. باید فردی متفاوت از گذشته شوید.
۴-انجام بیشتر برخی کارها
نخستین روش این است که «بعضی کارها را بیشتر انجام دهید.» چه کارهایی را باید بیشتر انجام داد؟ کارهایی را بیشتر انجام دهید

که بهترین نتایج را از آن ها می گیرید؛ کارهایی که موفقیت آمیز هستند؛ فعالیت هایی که بیشترین و قابل پیشبینی ترین فروش و سودآوری را به همراه می آورند.
جالب این که بسیاری از شرکت ها این اصل اساسی را نادیده می گیرند. ان ها به جای مشخص کردن محصولات و خدماتی که در صورت صرف زمان و توجه کافی، ظرفیت موفقیت و سودآوری فراوان دارند، همه زمان و پول خود را صرف پیشبرد کل خط تولید می کنند.

 

برچسب ها

نظرات شما

    ایرانی می گوید :

    ایجاد تحول در کار و زندگی ودکرگونی در کار جدید وعدم سرمایه گذاری دریک کار واستفاده از مدیران باتجربه وکارامد