شرح وظایف مسئول روابط عمومی _ حساب من ، پایگاه تحلیل اقتصادی
ناوبری
ناحیه لوگو

حساب من ، پایگاه تحلیل اقتصادی

www.hesabeman.ir

امروز : چهارشنبه, ۳۱ مرداد , ۱۳۹۷ ، ساعت : ۰۱:۵۷
ناحیه منو


شرح وظایف مسئول روابط عمومی

به گزارش وبسایت حساب من آژانس‌های روابط عمومی که فعالیتی متفاوت با آژانس‌های تبلیغاتی دارند، برندسازی و آگاهی از کمپانی‌ها و سازمان‌ها را از طریق پوشش خبری و خبر رسمی انجام می‌دهند. در مقابسه با ...

به گزارش وبسایت حساب من آژانس‌های روابط عمومی که فعالیتی متفاوت با آژانس‌های تبلیغاتی دارند، برندسازی و آگاهی از کمپانی‌ها و سازمان‌ها را از طریق پوشش خبری و خبر رسمی انجام می‌دهند. در مقابسه با هزینه‌های گزاف تبلیغات، می‌توان ابزار روابط عمومی را یک راهکار ارزان قیمت و بیشتر اوقات رایگان در نظر گرفت.

البته هدف هر دو این آژانس‌ها یعنی روابط عمومی و تبلیغات یکی است و می‌خواهند چهره شرکت‌ها و سازمان‌های خود را باصداقت، مهم و موفق نشان دهند. اما راه رسیدن به هدف برای هرکدام از آنها کاملا متفاوت است. بیشتر مردم تبلیغات را با دیدی مشکوک و مرددانه می‌نگرند چون می‌دانند بابت آن پول پرداخت شده است. طبق تعاریف استاندارد بین‌المللی، مدیریت روابط عمومی عبارت است از:

  • پیش‌بینی، تحلیل و تفسیر عقاید و ویژگی‌هایی که می‌تواند تاثیرات مثبت و یا منفی در اجرای طرح‌های سازمان‌ها داشته باشد.
  • دادن مشاوره‌های مدیریتی در تمام سطوح سازمان باتوجه به سیاست‌های تصمیم‌گیری در روند امور و ارتباطات.
  • تحقیق و ارزیابی بر پایه یک روند مستمر از برنامه‌ها برای دست‌یابی به اهداف سازمان که از طریق بازاریابی، اداره امور مالی، جذب سرمایه، ارتباط با دولت و … صورت می‌پذیرد.
  • برنامه‌ریزی و اجرای امور مربوط به تغییر سیاست‌های عمومی سازمان.

موارد ذکر شده در بالا سیاست‌ها و وظایف کلی روابط عمومی را ذکر می‌کند. برای اجرای برنامه‌های روابط عمومی باید از چند تکنیک و تاکتیک استفاده کرد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

  • نوشتن و انتشار خبررسمی
  • نوشتن سخنرانی‌ها
  • برگزاری رویدادهای ویژه برای دسترسی‌های عمومی و ارتباطات بیشتر رسانه‌ای
  • انجام تحقیقات بازار
  • گسترش ارتباطات تجاری از طریق شبکه‌های شخصی و حضور به عنوان حامی در رویدادهای مختلف
  • نویسندگی در وب برای وبسایت خود و دیگر سایت‌ها
  • ایجاد و بکارگیری استراتژی‌های مربوط به شرایط بحران
  • ترویج برند از طریق شبکه‌های اجتماعی و پاسخ به نظرها و کامنت‌های منفی

در واقع با این وظایف گسترده و حیاتی هر شرکت و سازمان باید از همکاری با یک آژانس روابط عمومی بهره برده تا بتواند از اعتبار خود دفاع کند و آن را بیش از پیش بهبود بخشد. یک آژانس روابط عمومی خوب می‌تواند فعالیت‌های سازمان را تحلیل کرده و پیام‌های مورد نیاز شرکت برای پخش، انتشار و فهم در افکار عمومی را ساخته و پرداخته کند. روابط عمومی باید بتواند زمانی که اخبار منفی در مورد سازمان منتشر می شود، تاثیرات منفی این اخبار را از بین برده و بازی را به نفع سازمان تمام کند.

روابط عمومی دیدی بلندمدت و ماندگار دارد اما تبلیغات نگاهی کوتاه مدت به فروش دارد. درواقع شما با روابط عمومی آبرو و اعتبار جذب می‌کنید اما با تبلیغات فروش لحظه‌ای. مطمئناً بکارگیری از ابزارهای روابط عمومی علاوه بر فروش بالا، برندسازی و اعتبار همیشگی را برای شما به ارمغان می‌آورد.منبع: اخباررسمی

برچسب ها

نظرات شما