ناوبری
ناحیه لوگو

حساب من ، پایگاه تحلیل اقتصادی

www.hesabeman.ir

امروز : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۳۹۷ ، ساعت : ۰۷:۵۷
ناحیه منو


شرکت کوکاکولا چگونه موفق شد؟ (بخش اول)

شرکت کوکاکولا چگونه موفق شد؟ (بخش اول) شرکت ها و کسب و کارهای نو پا راه درازی برای یافتن جایگاه خود در میان سایر رقبا و تبدیل شدن به یک شرکت موفق دارند. اما برای یک ...

شرکت کوکاکولا چگونه موفق شد؟ (بخش اول)

 

شرکت ها و کسب و کارهای نو پا راه درازی برای یافتن جایگاه خود در میان سایر رقبا و تبدیل شدن به یک شرکت موفق دارند. اما برای یک شبه طی کردن راه صد ساله و بدست آوردن پیروزی های متعدد به عنوان یک شرکت نو پا نیز راه هایی هست. به عنوان مثال الگو گرفتن از شیوه های مدیریتی شرکت های بزرگ و بررسی رموز موفقیت این شرکت ها یک روش بسیار عالی برای پرهیز از رفتارهای مدیریتی نادرست است.

در ادامه دلایل شرکت موفق و مشهور کوکاکولا را بررسی خواهیم نمود تا متوجه شویم چگونه یک شرکت تولید کننده نوشیدنی موفق شده تا این اندازه در دنیا مشهور شده و درآمد کسب نماید.

 

کوکاکولا چگونه موفق شد؟

 

جالب است بدانید که این نوشیدنی مشهور و دوست داشتنی، یعنی کوکا کولا توسط یک داروساز ابداع شد و در ابتدا هر لیوان آن تنها به قیمت ۵ سنت در داروخانه به فروش می رسید. اما کوکاکولا چگونه از داروخانه ای در آمریکا به میز غذای مردم سراسر جهان رسید؟

تبدیل کوکاکولا از یک اختراع به یک تجارت، توسط یک بازرگان خلاق انجام شد. او فرمولاسیون این نوشیدنی را از خالق آن خریداری نمود و این آغاز تبدیل شدن کوکاکولا به یک تجارت بود.

  • تبلیغات در موفقیت فروش کوکاکولا نقش به سزایی داشت. در ابتدای راه اندازی کارخانه کوکاکولا، کوپن های تبلیغاتی برای تست رایگان، ساعت، لیوان، گلدان، تقویم و سایر محصولات با آرم کوکاکولا میان مردم پخش می شد. به این روش مردم با لوگوی کوکاکولا آشنا می شدند و کنجکاویشان برانگیخته می شد.
  • نوآوری در شکل بسته بندی نیز یکی دیگر از مهم ترین دلایل افزایش فروش کوکاکولا محسوب می شود. در سال ۱۸۹۴ یک تاجر به مالک شرکت کوکاکولا پیشنهاد داد این نوشیدنی را در بطری های خاصی ریخته و به فروش برسانند. اگرچه این طرح او با عدم موافقت مواجه شد، اما چند سال بعد تولید کننده کوکاکولا متوجه شد ریختن این نوشیدنی در بطری سبب فروش بیشتر این محصول می گردد. به همین سبب بود که به طراحی بطری های مخصوص برای این نوشیدنی پرداخت.
  • اسپانسرینگ یا ساپورت مالی نیز یکی از علل موفقیت این نوشیدنی مشهور است. رابرت وود راف یکی از مدیران شرکت کوکاکولا که ۶۰ سال در این شرکت ریاست کرد، ایده های نابی داشت. او در المپیک ۱۹۲۸ میلادی به عنوان حامی مالی اعضای المپیک آمریکا حضور یافت و از این طریق به شهرت بالایی دست یافت. همچنین در زمان ریاست این مدیر که به رضایت مشتریان می اندیشید، امکان خرید شیشه های کوکاکولا در بسته بندی های شش تایی نیز وجود داشت تا خرید را برای خانم های خانه دار آسان تر نماید.

 

موارد یاد شده تنها بخشی از دلایل موفقیت شرکت مشهور کوکاکولا در سراسر جهان است که به ما نشان می دهد یه ایده بسیار کوچک و ساده، حتی اگر در یک داروخانه کوچک شکل گرفته باشد، می تواند با خلاقیت و مدیریت صحیح به برندی جهانی با هزاران مشتری و درآمدهای غیر قابل تصور منتهی شود. در مطلب بعدی با ما همراه باشید تا سایر دلایل موفقیت شرکت کوکاکولا را با یکدیگر بررسی نماییم.

برچسب ها

نظرات شما



خبرنامه ایمیلی

با عضویت در خبرنامه حساب من جدیدترین اخبار اقتصادی را هر شب در ایمیل خود مشاهده کنید