ناوبری
ناحیه لوگو

حساب من ، پایگاه تحلیل اقتصادی

www.hesabeman.ir

امروز : چهارشنبه, ۲۷ دی , ۱۳۹۶ ، ساعت : ۲۲:۱۶
ناحیه منو


شرکت کوکاکولا چگونه موفق شد؟ (بخش دوم)

در مطلب شرکت کوکاکولا چگونه موفق شد؟ (بخش اول) با این حقیقت جالب که نوشیدنی کوکاکولا در ابتدا در یک داروخانه به قیمت 5 سنت به فروش می رسید مواجه شدیم . سپس دریافتیم که ...

در مطلب شرکت کوکاکولا چگونه موفق شد؟ (بخش اول) با این حقیقت جالب که نوشیدنی کوکاکولا در ابتدا در یک داروخانه به قیمت ۵ سنت به فروش می رسید مواجه شدیم . سپس دریافتیم که اگر ایده ای ناب و قابل تامل باشد، از یک مایع ناشناخته داخل لیوانی در داروخانه، تبدیل به یکی از محبوب ترین نوشیدنی های جهان خواهد شد. همچنین با برخی از دلایل شهرت و موفقیت این برند مشهور آشنا شدیم. در ادامه با برخی دیگر از مهم ترین دلایل پیشرفت شرکت کوکاکولا آشنا خواهیم شد.

 

شرکت کوکاکولا چگونه موفق شد؟ (بخش دوم)

  • ریسک پذیری و تغییر ایجاد کردن یکی دیگر از رموز موفقیت کوکاکولا به حساب می آید. این شرکت در زمانی که از فروش مطلوبی برخوردار بود، اقدام به ایجاد تغییراتی در فرمول اولیه نمود. این تغییرات در ابتدا با مقاومت و نارضایتی مشتریان روبه رو شد. به گونه ای که در این مقطع زمانی شرکت های رقیب همچون پپسی فرصتی برای ارائه محصولات و فروش بیشتر یافتند. اگرچه تغییر فرمول کوکاکولا در آن مقطع زمانی برای مردم ناخوشایند بود و حتی این شرکت مجبور به تولید مجدد وکاکولای کلاسیک با فرمولاسیون قدیمی شد، اما در نهایت این تغییر فرمولاسیون سبب فروش بیشتر تولیدات کوکاکولا گردید و تولید نسخه کوکاکولای قدیمی برای همیشه متوقف شد.
  • حضور در جنگ یکی از دلایل آشنایی اروپاییان با نوشیدنی کوکاکولا بود. در جنگ جهانی دوم که آمریکا هزاران سرباز را به خارج از مرزهای خود اعزام نموده بود، شرکت کوکاکولا برای حمایت از سربازان بطری های این نوشیدنی را به جبهه های جنگ اعزام کرده و تنها به مبلغ ۵ سنت به سربازان می فروختند. میزان تاثیر این نوشیدنی برای سربازان به قدری زیاد بود که آیزنهاور که در آن زمان رییس جمهور آمریکا بود، دستور تهیه سریع تجهیزات و احداث ۴ کارگاه تولید کوکاک.لا ویژه سربازان جنگ را صادر نمود. در همین زمان بود که اروپاییان نیز با این نوشیدنی آشنا شدند و کوکاکولا مشهورتر از گذشته شد.
  • شرکت کوکاکولا پس از کسب ۷۵ سال موفقیت در فروش محصولات خود، تصمیم به ایجاد تنوع در تولیدات این شرکت گرفت تا علاوه بر طعم همیشگی که شاید برای مردم یکنواخت شده بود، محصولات جدیدی چون فانتای پرتقالی و اسپریت لیمویی، با طعم های جدید را روانه بازار نمود. تبلیغ این محصولات به حدی فراگیر و هوشمندانه بود که در طی مدت ۲۴ ساعت تمام مردم آمریکا از تولید این محصولات جدید آگاه شدند. هم زمان با عرضه این تولیدات جدید، شرکت کوکاکولا مجوز فروش محصولات خود در کشور پر جمعیت چین را نیز دریافت نمود.
  • خلاقیت در تولیدات شرکت کوکاکولا به مقابله با بحران های اقتصادی این شرکت کمک بسیاری نموده است. در سال های ۱۹۸۰ میلادی که تب لاغر شدن در میان مردم فراگیر شده بود، برای مقابله با کاهش فروش این شرکت، کوکاکولا محصولی با نام کوکاکولای رژیمی تولید و به بازار عرضه نمود تا مشتریان خود را حفظ نماید.

 

امیدواریم همه شما عزیزان در کسب و کار خود موفق بوده و در خودکفایی و شکوفایی صنعتی کشورمان گاهی موثر بردارید تا روزی نام تولید کنندگان ایرانی نیز، همچون شرکت های بزرگی مانند کوکاکولا در سراسر جهان شناخته شده باشد.

 

برچسب ها

نظرات شما



خبرنامه ایمیلی

با عضویت در خبرنامه حساب من جدیدترین اخبار اقتصادی را هر شب در ایمیل خود مشاهده کنید