ناوبری
ناحیه لوگو

حساب من ، پایگاه تحلیل اقتصادی

www.hesabeman.ir

امروز : دوشنبه, ۱۹ آذر , ۱۳۹۷ ، ساعت : ۱۶:۲۶
ناحیه منو


طراحی پروژه گیمیفیکیشن

نکات مهم برای استفاده از گیمیفیکیشن گام های کوچک برداریداگر تاکنون تجربه استفاده از گیمیفیکیشن را در بازاریابی دارید، بهتر است که در ابتدا با یک بازی آسان شرع کنید تا با میزان مشارکت ...

نکات مهم برای استفاده از گیمیفیکیشن

  1. گام های کوچک بردارید

اگر تاکنون تجربه استفاده از گیمیفیکیشن را در بازاریابی دارید، بهتر است که در ابتدا با یک بازی آسان شرع کنید تا با میزان مشارکت مخاطبان هدف خود آشنا شوید و بتوانید با آنها بهتر ارتباط برقرار کنید. در ابتدای کار بهتر است با قرار دادن جایزه برای مخاطبان خود از آنها برای بازدید از صفحه فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و سایر صفحات مجازی دعوت نمایید.

 

  1. بازی راحت و قابل درک طراحی کنید

یادتان باشد رمز موفقیت شما در افزایش مخاطبانتان است. شما با طراحی بازی پیچیده نمی‌توانید مخاطبان خود را افزایش دهید. یک گیمیفیکیشن قابل درک و راحت به همراه توضیح جامع و مرحله به مرحله طراحی کنید تا بتوانید به هدف مربوطه در زمینه معرفی محصول و خدمات مورد نظر خود برسید.

 

  1. با توجه به اهداف خود گیمیفیکیشن طراحی کنید

یکی از نکات مهمی که باید در استراتژی طراحی گیمیفیکیشن خود درنظر داشته باشید طراحی بازی با هدف تبلیغات محصول و خدمات مورد نظرتان است. یعنی شما باید بازی را به گونه ای طراحی کنید که بازدیدکنندگان فقط با هدف انجام آن به سایت یا صفحه مجازی شما رجوع نکنند و بعد از اتمام بازی بلافاصله از صفحه شما خارج نشوند. در نظر داشته باشید که این روش قرار است به شما  کمک ‌کند که آگاهی بیشتری به مخاطبان خود بدهید و بتوانید با طراحی یک بازی، آنها را برای استفاده از خدمات مربوطه یا محصول مورد نظر مشتاق سازید تا سود خود را افزایش دهید .

 

  1. در طراحی گیمیفیکیشن از متخصصین کمک بگیرید

شما برای موفقیت و رسیدن به هدف نیاز دارید تا از افراد کاربلد و متخصصی که آگاهی بیشتری نسبت به شما دارند کمک بگیرید تا بتوانید با صرف هزینه و وقت کمتر به هدف مطلوب خود دست پیدا کنید. همچنین قبل از ارائه رسمی فرآیند با انجام تست روی آن از کیفیت پروسه خود اطمینان پیدا کنید.

 

دسته بندیهای کاربران در گیمیفیکیشن

طراحی گیمیفیکیشن

گیمیفیکیشن در ایران

پروژه‌های گیمیفیکیشن در ایران عموما به ارائه یک بازی برای دریافت اطلاعات از کاربر خلاصه می‌شود و هیچ پلتفرم کاملی که تمامی فرایندها و اکشنهای کاربران را شامل شود، مشاهده نمی‌کنیم. اما از پروژه‌های کوتاه مدت و موفق میتوان به جمع آوری عکس از محصولات پچ پچ و یا باشگاه مشتریان شرکتهایی مانند الوپیک اشاره کرد که کاربران را به خرید مجدد ترغیب میکند اشاره کرد.

همچنین از کتاب‌های چاپ شده در این زمینه باید به کتاب گیمیفیکیشن در کسب و کار انتشارات رهپویان و بازی‌پردازی از انتشارات جهاد دانشگاهی واحد استان البرز اشاره کرد.

مطالعه مقاله گیمیفیکیشن

برچسب ها

نظرات شما