لیزینگ اقتصاد نوین نشان سبز مدیریت اروپا را دریافت کرد _ حساب من ، پایگاه تحلیل اقتصادی
ناوبری
ناحیه لوگو

حساب من ، پایگاه تحلیل اقتصادی

www.hesabeman.ir

امروز : سه شنبه, ۳۰ مرداد , ۱۳۹۷ ، ساعت : ۱۰:۲۹
ناحیه منو


لیزینگ اقتصاد نوین نشان سبز مدیریت اروپا را دریافت کرد

به گزارش حساب من مديرعامل ليزينگ اقتصاد نوين گفت: وقتي سخن از "مسئوليت‌پذيري اجتماعي" مي‌شود، غالبا اين مفهوم صرفا در حوزه گسترش و توسعه و ارتقاي فرهنگ و اخلاق توصيه و تجزيه و تحليل مي‌شود، در ...

به گزارش حساب من مدیرعامل لیزینگ اقتصاد نوین گفت: وقتی سخن از “مسئولیت‌پذیری اجتماعی” می‌شود، غالبا این مفهوم صرفا در حوزه گسترش و توسعه و ارتقای فرهنگ و اخلاق توصیه و تجزیه و تحلیل می‌شود، در حالی که دستاوردهای مهم آن در حوزه‌های رشد و توسعه اقتصادی برای ارتقای رفاه اجتماعی نادیده گرفته می‌شود.


محمد کاظم همزمان با برگزاری نهمین همایش بین‌المللی مدیریت سبز و هشتمین کنفرانس توانمندسازی منابع انسانی با حضور اعضای جامعه مدیریت سبز اروپا، با تشریح علل موفقیت پروژه مسئولیت‌پذیری اجتماعی در شرکت لیزینگ اقتصادنوین در توضیح مفهوم “مسئولیت‌پذیری اجتماعی” گفت: در جهان کسب و کار امروز حوزه منافع اقتصادی در دو بخش “مسئولیت‌پذیری اجتماعی” و “پاسخگویی” بنگاه‌های اقتصادی از مرزهای درون سازمانی فرا رفته و رویکردهای ملی، منطقه‌ای و جهانی بخود گرفته است و سازمان‌های کوچک و بزرگ را در برابر این سئوال قرار داده است که: کسب و کار شما به چه میزان در خدمت رفع چالش‌های اقتصادی و رفاه اجتماعی قرار دارد؟! به معنای دیگر موضوع حاکمیت سازمانی به مفهوم “حاکمیت شرکتی” و “شرکت شهروند مسئول” در مسیر اثربخشی فعالیت‌های آن در ارتقای رفاه اجتماعی تغییر هویت داده است.
مدیرعامل شرکت لیزینگ اقتصادنوین افزود: در حاکمیت سازمانی، ذی‌نفع‌های ما سهامداران، مشتریان و کارکنان هستند، اما در شرکت شهروند مسئول، آحاد جامعه نیز بعنوان ذ‌ی‌نفع مورد توجه قرار می‌گیرند، در واقع هویت سازمانی ما در هر کسب و کاری در فرآیندهای عملیاتی و مبانی تعهدات از توجه خاص به مشتریان خود، به حوزه‌های ارزش آفرینی بر مبنای “انسان محوری” و با رویکرد حمایت از حقوق تولید کنندگان، مصرف کنندگان، مخترعین، کارآفرینان، ایده‌پردازان و همه بخش‌های انسانی جامعه را در بر میگیرد و در این عرصه بطور طبیعی نگرش مردم نسبت به اثربخشی دستاوردهای کارخانه ای که دارو، مواد غذایی، خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کند با بنگاه‌هایی که تولید کننده سیگار و یا آلوده کننده محیط زیست هستند، کاملا متفاوت و بطور طبیعی با واکنش‌های گوناگون مردم و مشتریان روبروست.
کاظم اصول و مبانی مسئولیت‌پذیری اجتماعی را در یک شرکت شهروند مسئول، احترام به حقوق همه انسان‌ها، نهادینه کردن فضایل اخلاقی با اهداف ترویج و تقویت ارزش‌های اخلاقی برای ارزش آفرینی، شفافیت در فرآیندهای عملیاتی، تکریم منافع اجتماعی و ملی، احترام به حاکمیت قانون، تعهد به افزایش مشارکت در توسعه پایدار اقتصادی و اجتماعی، توجه به شیوه‌های مصرف از منابع ملی بویژه در بخش‌های سرمایه‌های ملی و منابع زیست محیطی عنوان کرد و بکارگیری آنها را در برنامه اقتصادی با رویکرد ارتقای رفاه اجتماعی برای هر سازمان و بنگاهی امری ضروری دانست.
مدیرعامل لیزینگ اقتصاد نوین در ادامه گفت: توانمندسازی منابع انسانی برای پذیرش مسئولیت اجتماعی، یکپارچه‌سازی فرآیندهای عملیاتی کسب و کار در پیوند با رفع چالش‌های اجتماعی و ارتقای رفتار مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی به آحاد جامعه در سازمان‌ها و موسسات شهروند مسئول موجب خوشنامی، تولید با کیفیت، تحویل به موقع، مناسب شدن قیمت‌ها و رونق اقتصادی و افزایش فروش و سودآوری کسب و کار دانست.
وی با تشریح و توضیح نمونه‌های آماری کوشش‌هایی که در این زمینه در شرکت لیزینگ اقتصادنوین صورت گرفته و به پایدار ساختن خوش‌نامی و سودآوری از طریق تلاش و پشتکار مداوم برای توسعه فرهنگ کسب فضایل اخلاقی و در راس آنها خدمت صادقانه به افراد جامعه، وفادار ماندن منابع انسانی به اصول و مبانی مسئولیت‌پذیری اجتماعی، تربیت افراد متخصص و حرفه‌ای در شرکت پرداخت و استراتژی‌های مصارف و منابع کسب و کار در صنعت لیزینگ و تولد “لیزینگ سبز” و عملیاتی کردن برنامه‌های آن‌ را نمونه‌ای از درک صحیح مفهوم مسئولیت‌پذیری اجتماعی در این شرکت دانست که در سه بخش دفتر کار سبز با بهینه‌سازی فرآیندهای مصرف آب، برق، گاز، کاغذ و … مدیریت سبز با رویکرد هدایت فعالیت‌های اصلی شرکت به سوی پذیرش مسئولیت شرکتی و شرکت شهروند مسئول در طرح نوسازی و بازسازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای کشور و در نهایت مشارکت در فعالیت‌های حمایتی برای رفع چالش‌های اجتماعی با تاسیس مؤسسه خیریه همیاران مهربان نوین را با ارائه آمار و دستاوردهای حاصل از آن توضیح داد.
مدیرعامل شرکت لیزینگ اقتصاد نوین در پایان سخنان خود یادآور شد که لیزینگ اقتصاد نوین به تبعیت از استراتژی بانک اقتصاد نوین یاد گرفته‌ایم و باورمان شده است که “فرهنگ مسئولیت‌پذیری اجتماعی» یک توصیه صرفا اخلاقی نیست، بلکه تکلیفی است که سازمان‌ها و بنگاه‌های امروزی موظف هستند برای پایدار کردن کسب و کار خود استراتژی و برنامه‌های عملیاتی خود مبتنی بر تغییر نگرش جامعه را به سوی اهداف و راهبردهایی حرفه‌ای خود هدایت کنند.
لازم به توضیح است که شرکت لیزینگ اقتصادنوین در این همایش موفق گردید تا جوایز “مدیریت سبز” و “دفتر کار سبز” نهمین همایش بین‌المللی را از اعضای حاضر در هیات رئیسه جامعه مدیریت سبز اروپا دریافت نماید.روابط عمومی بانک اقتصادنوین

 

برچسب ها

نظرات شما

    sahar607 می گوید :

    خیلی خوبه.

    تور ترکیه می گوید :

    چه خوب ، خوش خبر باشی عزیزم

    مهر ازما می گوید :

    فعا لیت بانک اقتصاد نوین بسیار خو بمورد اعتماد وکاکنان مودبوبا احترام وکلابرای مشتری راضی کننده است

    mehdi zamani می گوید :

    Gooooood job!