معرفی برندهای برتر جهان _ حساب من ، پایگاه تحلیل اقتصادی
ناوبری
ناحیه لوگو

حساب من ، پایگاه تحلیل اقتصادی

www.hesabeman.ir

امروز : یکشنبه, ۲۸ مرداد , ۱۳۹۷ ، ساعت : ۰۵:۲۱
ناحیه منو


معرفی برندهای برتر جهان

معرفی برندهای برتر جهان امسال برندهای مختلف تکنولوژی و مخابرات وضع مناسبی دارند به گونه‌ای که مک دونالد، تنها برند غیرفناوری است که در جمع 10 برند باارزش جهان جا خوش کرده است و موضوع جالب ...

معرفی برندهای برتر جهان

امسال برندهای مختلف تکنولوژی و مخابرات وضع مناسبی دارند به گونه‌ای که مک دونالد، تنها برند غیرفناوری است که در جمع ۱۰ برند باارزش جهان جا خوش کرده است و موضوع جالب دیگر این که امسال اپل جای خود را به گوگل داده است تا این برند صدرنشین فهرست ۱۰۰برند برتر جهان شود و آمازون و فیس‌بوک نیز نسبت به سال گذشته رشد مناسبی داشته‌اند.

افزایش ارزش برندهای جهانی
امسال برای یازدهمین بار رده‌بندی BrandZ توسط مؤسسه تحقیقاتی Millward Brown با مشارکت کمپانی WPP انجام شد و درقالب آن، کیفیت۱۰۰هزار برند جهانی در بیش از ۵۰بازار جهان مورد ارزیابی قرار گرفت تا ۱۰۰ برند برتر دنیا معرفی شود. در این رده بندی، بیش از ۳میلیون مشتری برندهای مختلف مورد مصاحبه چهره به چهره یا آنلاین قرار گرفتند و به موازات آن، با آنالیز اطلاعات عملکرد اجرایی و مالی برندها، ارزش هریک برپایه درآمد و سودآوری و نیز میزان رضایتمندی و گرایش مردم به آن مشخص شد. در این گزارش آمده است ارزش کل ۱۰۰برند برتر جهان سالانه ۳درصد افزایش می‌یابد و امسال این رقم به ۴/۳تریلیون دلار رسیده است. همچنین آنالیز داده‌ها و اطلاعات نشان می‌دهد با وجود فشارهای مالی جهانی ازجمله رکود اقتصادی چین، برندهای پرقدرت سالی باثبات را پیش رو دارند و از آوریل سال ۲۰۰۷ تاکنون ارزش صد برند برتر جهان ۱۰۶درصد افزایش یافته است.
یازدهمین گزارش این مؤسسه تحقیقاتی بزرگ جهان نشان می‌دهد امسال گوگل با۳۲درصد افزایش ارزش نسبت به سال ۲۰۱۵، به صدر فهرست ۱۰۰برند بازگشته است و اکنون ارزشی معادل ۲۲۹میلیارد دلار دارد. کارشناسان معتقدند نوآوری‌های مداوم، افزایش درآمدزایی از محل تبلیغات و رشد در تجارت سرویس‌های ابری، به گوگل کمک کرده است تا امسال از برند اپل پیشی بگیرد و به عنوان ارزشمند‌ترین برند جهان شناخته شود.
این درحالی است که امسال اپل به دلیل نداشتن موفقیت و ناکامی در فروش آیفون با ۸درصد کاهش ارزش برند مواجه شده و با ارزش ۴/۲۲۸میلیارد دلاری، در ردیف دوم این فهرست جای گرفته است.
رتبه مایکروسافت نسبت به سال ۲۰۱۵ تغییری نکرده و با ارزش ۱۲۲میلیارد دلاری، همچنان در رده سوم این فهرست قرار دارد که البته این رقم نشان از افزایش ۵درصدی ارزش این برند دارد. AT&T نیز یکی دیگر از برندهای حوزه فناوری است که با دو پله صعود، امسال چهارمین ردیف جدول را به خود اختصاص داده است. ارزش این برند با ۲۰درصد افزایش نسبت به سال گذشته حدود ۱۰۷میلیارد دلار عنوان شده است.
یکی از نکات جالب توجه رده‌بندی امسال این است که فیس بوک و آمازون به جمع ۱۰ برند برتر و مطرح جهان بازگشته‌اند.
ارزش فیس بوک با افزایش ۴۴درصدی، از مرز ۱۰۲میلیارد دلار گذشته و حالا به عنوان پنجمین برند مطرح جهان شناخته می‌شود. فیس‌بوک در سال گذشته رتبه دوازدهم را ازآن خود کرده بود و به این ترتیب امسال ۷پله تغییر کرده است که محققان مؤسسه تحقیقاتی Millward Brown، دلیل این افزایش محبوبیت و ارزش را اضافه کردن سرویس‌هایی خاص همچون دکمه هشدار در زمان وقوع بلایای طبیعی و بحران می‌دانند،چراکه کاربران براحتی و با سرعت بالا می‌توانند به افراد خانواده یا دوستان خود اطلاع دهند که حالشان خوب است.
Visa نیز یکی دیگر از کمپانی‌های حوزه فناوری است که در پرداخت‌های مالی فعالیت دارد و موفق شده با کسب ارزشی معادل ۱۰۰.۸میلیارد دلار و ۱۰درصد افزایش ارزش، در ردیف ششم جدول بایستد هرچند در مصاف با سایر برندها چندان موفق نبوده و نسبت به سال گذشته، یک پله سقوط کرده است.اما آمازون سالی پرموفقیت را پیش رو دارد چرا که از رتبه ۱۴ سال گذشته این فهرست، امسال در جایگاه هفتم قرار گرفته است.

ارزش این برند نیز با ۵۹درصد رشد به حدود ۹۹میلیارد دلار رسیده است و بسیاری، این موفقیت را مدیون ایجاد بازار تقاضا به موازات افزایش رضایتمندی مردم و مشتریان می‌دانند. «السپت چونگ» رئیس این مؤسسه تحقیقاتی ارزشگذاری برندها دراین باره می‌گوید: سرویس ارسال یک ساعته محموله آمازون فشاری مضاعف به سایر سرویس‌ها ازجمله UPS,FedEx و DHL آورده تا برای رساندن محموله و بسته‌ها به دست مشتریان تلاشی همه جانبه داشته باشند، به هرحال سرعت بالای ارائه خدمات، دلیل موفقیت این برند است.در گزارش این مؤسسه از Verizon نیز به عنوان هشتمین برند برتر جهان در سال ۲۰۱۶نام برده شده است؛برندی که تجربه رشد ۸درصدی ارزش را دارد و هرچند یک پله از سال گذشته پایین‌تر رفته ولی ارزشی معادل۹۳میلیارد دلار به خود اختصاص داده است. نهمین رتبه این فهرست به مک دونالد اختصاص دارد که با ارزش۸۸.۶ میلیارد دلار، همچون سال ۲۰۱۵ میلادی در رتبه نهم قرار گرفته است هر چند شاهد رشد ۹درصدی ارزش این برند در سال‌جاری هستیم.
طبق این گزارش، دهمین برند برتر جهان نیز IBM است که با ۶پله کاهش نسبت به سال ۲۰۱۵ و ۸درصد کاهش ارزش، برای این برند ارزشی معادل۸۶میلیارد دلار عنوان شده است. از دیگر برندهای مطرح دنیای فناوری نیز می‌توان به Alibabaاشاره کرد که با ۵رتبه کاهش از رتبه ۱۳ سال گذشته، امسال در رده ۱۸ این فهرست ایستاده است. در این گزارش، ارزش این برند با ۲۶درصد کاهش، حدود ۴۹میلیارد دلار عنوان شده است. گفتنی است امسال دراین فهرست نام توئیتر هم دیده نمی شود.
افزایش محبوبیت برندهای محلی
در یازدهمین گزارش مؤسسه تحقیقاتی Millward Brown همچنین عنوان شده است که بین افزایش ارزش برندها و میزان خلاقیت آنها رابطه‌ای مستقیم وجود دارد و ازسوی دیگر برندهای محلی و بومی که توانسته‌اند احساس و توجه مردم کشور خود را جلب کنند در بازار داخلی و گاه خارجی، موفق‌تر عمل کرده‌اند؛ به عنوان مثال برند چینی هوآوی با ۲۰ رتبه صعود نسبت به ۲۰۱۵، امسال در رتبه ۵۰ قرار گرفته و موفق شده بخش عمده‌ای از سهام سامسونگ و اپل را در اختیار بگیرد.ارزش هوآوی نیز با ۲۲درصد افزایش به۱۸.۶۵۲میلیارد دلار رسیده است در حالی که سامسونگ کاهش رتبه ۳پله‌ای داشته و امسال بر سکوی ۴۸ ایستاده است. ارزش برند سامسونگ نیز با کاهش ۱۰درصدی، به۱۹.۴۹۰میلیارد دلار رسیده است. همچنین در این گزارش آمده است که نایک با تمرکز بر تناسب اندام و سلامت با کمک گرفتن از فناوری، دارای سریع‌ترین رشد است.
بررسی منطقه‌ای برندهای مطرح جهان
اگر هم بخواهیم وضعیت برندها را از نظر منطقه‌ای بررسی کنیم، نام ۱۵برند چینی در میان ۱۰۰برند برتر جهان دیده می‌شود که یک عدد از سال گذشته بیشتر شده و نسبت به دهه گذشته که china mobile تنها برند چینی بود، شاهد رشدی سریع هستیم و تنها یک برند هندی با نام HDFC Bank در این فهرست دیده می‌شود. همچنین برندهای روسی، برزیلی و مکزیکی در دوسال گذشته از جمع ۱۰۰برند برتر بیرون رفته‌اند ولی امریکا همچنان خانه بزرگ‌ترین برندهاست و ارزش ۱۰ برند برتر آن با ۱۰درصد افزایش به۱.۳تریلیون دلار در سال ۲۰۱۶ رسیده است.۱۰برند برتر بریتانیا که ودافون پیشتاز آن است نیز ۸درصد ارزش خود را از دست داده‌اند و ارزش برندهای قاره اروپا که طلایه‌دار آن، گروه نرم‌افزاری آلمانی SAP است هم ۵ درصد افزایش یافته است.

برچسب ها

نظرات شما