ناوبری
ناحیه لوگو

حساب من ، پایگاه تحلیل اقتصادی

www.hesabeman.ir

امروز : شنبه, ۱۶ آذر , ۱۳۹۸ ، ساعت : ۱۸:۱۳
ناحیه منو


معرفی مدلهای رایج کسب و کار اینترنتی

معرفی مدلهای رایج کسب و کار اینترنتی ۱-فروش مستقیمدر این مدل، کسب و کار شما مستقیماً به کاربر کالا یا خدمات می فروشند.در این مدل، شما عامل اصلی فروش هستید.فروش کالا : دیجی کالا، بامیلو، فینال،شیکسونفروش ...

معرفی مدلهای رایج کسب و کار اینترنتی

۱-فروش مستقیم

در این مدل، کسب و کار شما مستقیماً به کاربر کالا یا خدمات می فروشند.در این مدل، شما عامل اصلی فروش هستید.

فروش کالا : دیجی کالا، بامیلو، فینال،شیکسون

فروش خدمات : شرکتهای طراحی سایت

۲-واسطه گری

در مدل واسطه گری، کسب و کار شما بین فروشنده ها و مشتریان واسطه شده و بدون آنکه خود، صاحب کالا یا خدمتی باشد امکان خرید و فروش را در سایت ایجاد می کند.

واسطه فروش محصولات : ایسام، موزاندو، نت برگ، گوپاس، قیمت یاب

واسطه فروش خدمات : پونیشا، شبکه تبلیغات، کافه بازار

۳-تولید محتوا

در مدل تولید محتوا سایتها باید به طور مستمر محتوا منتشر کنند.در واقع این مدل مخصوص وبسایتهاییست که محتواهای خود را رایگان در اختیار بازدیدکننده ها قرار می دهند (منظور از محتوا، مطالب متنی، تصویری و ویدیوییست ) .

نمونه سایتها با تولید محتوا توسط خود : برترینها، خبرآنلاین، دیجیاتو

نمونه سایتها با تولید محتوا توسط کاربران : آپارات، لنزور

۴-ارائه امکانات و خدمات آنلاین

برخی سایتها خدماتی را به طور رایگان ارائه می دهند که مورد نیاز کاربران می باشد اما بخشی از این  خدمات به عنوان گزینه های تکمیلی و اختیاری تنها با پرداخت مبلغ و خرید عضویت ویژه قابل استفاده می باشد.

بازی آنلاین آسمان دژ،سیستم مدیریت پروژه تسکولو

۵-ارائه بستر مورد نیاز کاربر

کاربران اینترنت به طور مقطعی نیاز به بسترهایی دارند تا هدف خود را محقق کنند.در این مدل کسب و کار اینترنتی می توان این بسترها را فراهم کرد.به مثالهای زیر توجه کنید:

نیاز به بحث و تبادل نظر : انجمن گفت و گوی نود و هشتیا
نیاز به برقراری ارتباط : شبکه اجتماعی کلوب
نیاز به نوشتن مطالب در اینترنت : سرویس وبلاگدهی بلاگفا
نیاز به انتشار آگهی تبلیغاتی : سایت دیوار
۶-آموزش مجازی

در این مدل می توان دوره های آموزشی و یا خدمات آموزشی را به صورت مجازی و آنلاین برگزار نمود.

ای-سمینار(سمینارها و وبینارهای آنلاین)، وبیاد( بستر انتشار ویدیوهای آموزشی توسط افراد )، پارس ام بی ای ( دوره های مجازی )

۷- مدل چندگانه

در بسیاری از موارد می توان چند مدل کسب و کار اینترنتی را با هم ترکیب نمود.

پونیشا : واسطه خدمات + ارائه امکانات ویژه

همکاری در فروش پایگان : فروش مستقیم کالا + ارائه بستر درآمدزایی کاربران

فیس نما : بستر ارتباط اجتماعی + ارائه امکانات ویژه

برچسب ها

نظرات شما