مقایسه بازاریابی تلفنی و حضوری _ حساب من ، پایگاه تحلیل اقتصادی
ناوبری
ناحیه لوگو

حساب من ، پایگاه تحلیل اقتصادی

www.hesabeman.ir

امروز : دوشنبه, ۲۹ مرداد , ۱۳۹۷ ، ساعت : ۱۴:۴۸
ناحیه منو


مقایسه بازاریابی تلفنی و حضوری

قبل از مقایسه بازاریابی تلفنی و حضوری ابتدا باید به داشتن دانش و صبر و پشتکار در این زمینه اطمینان داشته باشید،دریافت مشاوره از جوانان را منفی ندانید و با احترام نسبت به همکاران و ...

قبل از مقایسه بازاریابی تلفنی و حضوری ابتدا باید به داشتن دانش و صبر و پشتکار در این زمینه اطمینان داشته باشید،دریافت مشاوره از جوانان را منفی ندانید و با احترام نسبت به همکاران و مشتریان رابطه برقرار کنید.

در بازایابی حضوری زبان بدنی و تجربه و استعداد میتواند بلیط برنده شما باشد:

۱- ایجاد حس اعتبار و اعتماد: مهمترین شاخصی که باید یک بازاریاب از آن بهره ببرد ایجاد حس اعتماد در مخاطب است. برای این امر باید شخص مقابل به دو نکته برسد. یکی آنکه شما کننده کار هستید و دیگر آنکه در این حوزه سابقه لازم را دارید.

۲- حس دلسوزی و انصاف: مخاطبتان اگر احساس کند که صحبتهای شما تنها به نفع شما بوده و منفعتی برای او ندارد هیچگاه با شما کار نخواهد کرد. باید به او بقبولانید که موضوع دارای سود مشترک دوجانبه است. سعی نکنید طوری عمل کنید که موضوع تنها برای او سود دارد و برای شما سودی ندارد.
۳- در دسترس بودن: یکی از مهمترین نکته ها در بازاریابی این است که شخص مقابل شما را همواره در کنار خود ببیند. توصیه یم شود از راههای مختلف خود را به او نزدیک کنید. شماره تماس همراه و ثابت، شماره فکس ، حتی ایمیل و آدرس سایت و نیز اکانت های شبکه اجتماعی فیس بوک و توییتر و گوگل پلاس را هم معرفی کنید.

بازاریابی تلفنی مانند تیغ دولبه است ، بعضی از مشتریان از طریق تلفن اطمینان پیدا نمی کنند و بعضی نسبت به افزایش سرعت پروسه از راه دور اشتیاق نشان می دهند :

۱- فرم مذاکرات تلفنی را تنظیم کرده و تاریخ تماس، ساعت تماس، نام مخاطب، شرکت مخاطب، خلاصه مذاکره و اقدام بعدی که باید صورت گیرد را یادداشت کنید. و در پیگیریها از این فرم استفاده کنید.

۲- حتی برچسته ترین فروشندگان نمی توانند در تمام فروش های خود موفق باشند

۳-  قبل از تلفن زدن تمرین کنید

۴- تعداد تماس های روزانه را ثبت کنید ، حداقل یک تماس بیشتر از روز قبل بگیرید

۵-  هدف از تلفن زدن ترتیب دادن ملاقات وقرار گذاشتن است.

۶-  بهترین وقت آمادگی خود را به مشتریان مهم اختصاص دهید.

۷-  تماس های قبل از ساعت ۹ برای دست یابی به تصمیم گیرندگان بسیار مفید است.

۸-  خیلی از تجار موفق قبل از منشی ها میآیند وبعد از آنها میروند.

۹-  اگر میخواهید چمن زار سرسبزی داشته باشید واز آن لذت ببرید باید هر روی زمین زحمت بکشید.

۱۰- اولین ۱۵ دقیقه اوقات کاری موفق تر باشید.زیرا آهنگ مابقی روز شماست.

۱۱-اولین ساعت روز کاری با ارزش است چون با انرژی هستید به تماس گرفتن بپردازید نه برنامه ریزی

۱۲- اگر از روی فهرستی تماس میگیرید که در اختیار دیگران هم هست کار خود را از آخر شروع کنید اغلب افراد کار خود را از اول شروع میکنند وافراد انتهایی را ندید میگیرند.

۱۳-به تک تک افراد لیست زنگ بزنید در مقابل این تمایل که اتفاقی زنگ بزنید ویا از افرادی صرف نظر کنید بایستید پیش داوری نکنید

۱۴- فرض کنید شما در روز باید ۲۰ تماس تلفنی بگیرید،از این ۲۰ تماس تلفنی به طور متوسط ۵ تماس به ملاقات حضوری منتهی می شود و شما در نهایت می توانید به یک نفر از آن پنج نفر ،محصول خود را بفروشید، پس زودتر آن بیست تماس را بگیرید!در حقیقت هر پاسخ منفی ،شما را یک گام به مشتری نهایی نزدیک تر می کند.

۱۵-وقت خود را با فروش یک محصول بی کیفیت در یک شزکت بی کیفیت تلف نکنید.

برچسب ها

نظرات شما

    زیارتی می گوید :

    یک بازاریاب خوب ابتدا باید صبر وشکیبایی داشته باشد تا موفق شود

    مهسا ارام می گوید :

    از بازاریابی ایمیلی هم مطلب بگدارید