کیفیت و کمیت پرواز به جزیره کیش
مهندس مونسان با اشاره به رشد 3 درصدی ورود گردشگران داخلی با پرواز به جزیره کیش گفت: در5 ماهه نخست سال 92 کمتراز500هزار گردشگرازمسیر هوایی به کیش سفرکردند که این رقم در5 ماهه نخست سال ...

مهندس مونسان با اشاره به رشد ۳ درصدی ورود گردشگران داخلی با پرواز به جزیره کیش گفت: در۵ ماهه نخست سال ۹۲ کمتراز۵۰۰هزار گردشگرازمسیر هوایی به کیش سفرکردند که این رقم در۵ ماهه نخست سال ۹۳ به ۵۱۵ هزار گردشگر افزایش یافت.
وی افزود: تعداد پرواز به جزیره کیش نیز از ۴هزارو۲۶۲ پرواز در۵ ماه نخست سال ۹۲ با رشد ۳ درصدی به ۴هزار و ۴۱۵پرواز در۵ ماه نخست سال ۹۳ رسیده است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش همچنین با اشاره به افزایش ورود گردشگران خارجی گفت: از ایتدای امسال تاپایان مرداد۵۲ هزارو۵۵۰ گردشگرخارجی با ۴۴۰ پرواز به جزیره کیش سفرکرده اند که آمارورود گردشگران نسبت به مدت مشابه درسال گذشته ۳ درصد وآمارتعداد پروازهای خارجی ۴ رشد داشته است.تعداد پروازهای ورودی خارجی در۵ ماه نخست سال گذشته ۴۲۳ پرواز وتعداد گردشگران ۵۰هزار و۸۱۱ نفربوده است.
در ادامه میتوان خاطر نشان کرد امروزه هیچ مؤسسهای نمیتواند ادامهی حیات دهد، مگر اینکه بتواند به تعداد کافی مشتریانی بهطور روز افزون بصیر و نکتهسنج را جذب و نگهداری کند و تلاش در این راه در حالیکه رقابت شدیدتر و بیرحمانهتر میشود همچنان ذهن را بهخود مشغول میدارد. مدیریت اثربخش مشتریان برای موفقیت خطوط هوائی در سراسر دنیا نیز امری حیاتی است. از اینرو است که اهمیت کیفیت خدمات ارائه شده و اولویتبندی آنها براساس خواست مسافران از طریق سنجش میزان رضایتشان میتواند کمک شایانی در تداوم بقای شرکتهای هوائی در این بازار پرتلاطم بنماید.
عوامل تاثیرگذار:
۱. بین اهمیت عوامل شناسائی شده و سطح رضایت مشتریان از همان عوامل تفاوت وجود دارد.
۲. عوامل محسوس در هواپیمائی جمهوری اسلامی بر جلب رضایت مشتریان این شرکت مؤثر است.
۳. قابلیت اعتماد و اطمینان بر جلب رضایت مشتریان تأثیر دارد.
۴. واکنشپذیری (پاسخگو بودن) عامل مؤثری بر جلب رضایت مشتریان است.
۵. همدلی با مشریان بر جلب رضایت مشتریان مؤثر است.