چرا گوگل به مدرک دانشگاهی اهمیت نمی دهد(حاوی ۵ نقل قول) _ حساب من ، پایگاه تحلیل اقتصادی
ناوبری
ناحیه لوگو

حساب من ، پایگاه تحلیل اقتصادی

www.hesabeman.ir

امروز : سه شنبه, ۳۰ مرداد , ۱۳۹۷ ، ساعت : ۱۰:۳۰
ناحیه منو


چرا گوگل به مدرک دانشگاهی اهمیت نمی دهد(حاوی ۵ نقل قول)

چرا گوگل به مدرک دانشگاهی اهمیت نمی دهد(حاوی 5 نقل قول) گوگل طرفدار مدارک دانشگاهی نیست، با این که این غول جستجوگر با انبوهی از متقاضیان دارای معدل بالای دانشگاه های معتبر رو به روست.   رئیس ...

چرا گوگل به مدرک دانشگاهی اهمیت نمی دهد(حاوی ۵ نقل قول)

گوگل طرفدار مدارک دانشگاهی نیست، با این که این غول جستجوگر با انبوهی از متقاضیان دارای معدل بالای دانشگاه های معتبر رو به روست.   

رئیس بخش استخدام گوگل، Laszlo Bock، چندین نگرش را به نشریه نیویورک تایمز درباره دسته بندی میان تعداد زیاد متقاضیان ارائه می دهد.

گوگل به مهارت ها و تجربیاتی که کاندیداها در دانشگاه کسب می کنند بها می دهد، در حالی که مدرک دانشگاهی چیز زیادی درباره توانایی و استعداد به آن ها نمی گوید.

شما برای خلاق بودن نیازی به مدرک دانشگاهی ندارید

Bock می گوید: “وقتی به افرادی می نگرید که به دانشگاه نمی روند و راهشان را در دنیا پیدا می کنند، آن ها انسان های استثنایی هستند. ما باید برای پیدا کردن این افراد هر کاری انجام بدهیم.”

بسیاری از کسب و کارها “درخواست” مدرک دانشگاهی می کنند؛ در گوگل اما، کلمه “دانشگاه” حتی در راهنمای استخدام هم وجود ندارد. با ظهور دروس دانشگاهی به صورت خودآموز و یادگیری حرفه ای، بسیاری از افراد می توانند خود را برای تمام مهارت های لازم برای کار کردن در شرکت مهیا کنند.

مهارت نشان دهید، نه تخصص 

Bock می گوید: اگر شما فردی را که توانایی شناختی بالایی دارد، ذاتاً کنجکاو است، مشتاق یادگیری است و مهارت های بارز رهبریت را داراست استخدام کنید، و او را در قسمت منابع انسانی یا مالی قرار دهید، و آن ها هیچ دانش محتوایی نداشته باشند، و شما آن ها را با فردی که فقط یک کار انجام می دهد و در آن متخصص است مقایسه کنید،  متخصص می گوید: ‘من این را ۱۰۰ بار دیده ام؛ این کاری است که باید انجام دهید.’”

مدرک دانشگاهی، تقریبا به معنای گواهی تخصص است. مثلاً مدرک خبرنگاری، یک نشان بزرگ است، به این معنی که شما به دنیا می گویید که حداقل کمی درباره بازار داستان سرایی و مصاحبه با افراد اطلاعات دارید.

اما یک مدرک نمی تواند واقعاً بگوید که فارغ التحصیل (آن رشته) چه کاری می تواند انجام بدهد. می تواند در برابر جمعیت، ایده ای را ارائه دهد؟ می تواند وب سایت طراحی کند؟ می تواند درباره مشکلات، فکرهای جالب بکند و یا فقط چند امتحان را گذرانده است ؟

منطق یاد گرفته می شود، آمار بسیار مهم هستند

Bock  می افزاید “انسان ها ذاتاً خلاق هستند، اما منطقی و دارای تفکر ساختاری نیستند. این مهارت ها را باید بیاموزید. من آمار را در دانشگاه انتخاب کردم و برای مسیر شغلی من دگرگون کننده بود. آموزش تحلیلی به شما مهارتی را میاموزد که شما را در بازار کار از دیگران متمایز می کند.”

تفکر منطقی فراتر از برنامه نویسی پیش می رود. برای مثال، در سال ۲۰۱۰، فیس بوک در پستی در وبلاگ خود اظهار کرد که نامزدهای انتخاباتی با طرفداران بیشتر، احتمال بیشتری برای پیروزی در رقابت خود دارند، با اشاره به این که طرفداران فیس بوک شانس آن ها را افزایش می دهند. بی شک این بحث نامناسبی بود. شاید نامزدهایی که از قبل محبوب تر بودند به طور اتفاقی طرفداران بیشتری داشتند؛ و یا در مورد نامزدهایی که با طرفداران کمتر در رقابت خود پیروز شدند چطور ؟ در این موارد، چرا طرفداران مهم نیستند ؟ کارکنان فیس بوک که آمار را در دست داشتند چند منطق پایه ای را می دانستند، اما تفکر تحلیلی نشان ندادند. غربالگری داده ها نیاز به یادگیری آخرین تکنیک ها برای درک روابط علت و معلولی و همچنین جستجوی خلاقانه الگوها دارد(فیس بوک از سال ۲۰۱۰ درباره این دست از اظهارات سیاسی بسیار پیشرفت کرده است).

قدرت خود را ثابت کنید  

یک از روسای گوگل، Eric Schmidt می گوید: “به نظر می رسد چیزی که دانش آموزان توانا را از آن هایی که واقعا موفق هستند جدا می کند، خیلی به دانش آن ها مرتبط نیست، بلکه به پافشاری آن ها به مسائل ارتباط دارد. ”

برای بعضی ها دانشگاه خیلی آسان است. می توانند تا ۴ صب مشغول تفریح باشند و امتحان شیمی روز بعد را با بالاترین نمره بگذرانند، در حالی که هم اتاقی شان خود را در فلش کارت های رنگارنگ غرق کرده است و آخر سر در امتحان  نمره B نصیبش می شود. مدرک دانشگاهی نمی تواند به گوگل بگوید که متقاضی ذاتاً باهوش است و یا سخت کوش است. ظاهرا، گوگل یک فرد قوی را به یک فرد تنبل با موفقیت های زیاد ترجیح می دهد.

اگر به دانشگاه می روید، بر روی مهارت ها متمرکز شوید 

Bock می گوید: “من نمی گویم که کسی به دانشگاه نرود… بیشتر افراد نمی دانند که چرا به دانشگاه می روند و می خواهند چه نتیجه ای از آن بگیرند.”

Bock و Schmidt هر دو متفق القول اند که بیشتر مردم باید به دانشگاه بروند، اما مهارت ها و تجربیات، بسیار مهم تر از نشان تخصص است. Bock می گوید که گوگل به دنبال پروژه های انجام شده توسط متقاضیان است و یا این که در دوره کارآموزی چه کاری را انجام داده اند.

واقعا به یاد نمی آورم که آخرین بار چه موقع درباره رشته تحصیلی دانشگاهی از من سوال پرسیده اند. اگر شغلی در گوگل (یا شرکت بزرگ دیگر) می خواهید، بر روی رشته خود متمرکز نشوید و مطمئن شوید که با تجربیات و مهارت های لازم برای انجام کارهای خارق العاده تحصیل را تمام می کنید.

برچسب ها

نظرات شما