چگونه فروش تلفنی بهتری داشته باشیم؟ ۳
در مطلب راهکارهایی برای فروش موفق تلفنی (بخش اول) در مورد فروش تلفنی کالا و برخی روشهای ساده اما مهم که به فروش بیشتر محصولات کمک میکنند پرداختیم. در بخش دوم این مقاله به معرفی ...
در مطلب راهکارهایی برای فروش موفق تلفنی (بخش اول) در مورد فروش تلفنی کالا و برخی روشهای ساده اما مهم که به فروش بیشتر محصولات کمک میکنند پرداختیم. در بخش دوم این مقاله به معرفی چند مورد دیگر از مهمترین نکات فروش موفق تلفنی خواهیم پرداخت. اگر شما نیز یک فروشنده هستید یا تمایل دارید به عنوان یک فروشنده تلفنی مشغول به کار شوید، به شما توصیه میکنیم هر دو بش مقاله را مطالعه نمایید. در ادامه با ما همراه باشید.
- تماس با شرکتها
اگر برای فروش محصولات خود با شرکت ها تماس میگیرید سعی کنید با رئیس، مدیر عامل یا بالاترین مقام شرکت صحبت نمایید. چرا که تصمیم گیرنده برای خرید محصولات این افراد هستند. اگر شخص پاسخگو به تلفن، شما را به قسمتهای دیگر ارجاع داد، به او اعلام کنید که مقام مسئول از شما خواسته مستقیما با وی در ارتباط باشید.
- از انتها شروع کنید
اگر شما و همکارانتان برای تماس گرفتن از فهرستهای یکسانی استفاده مینمایید، هوشمندانهتر است که تماسهای خود را از انتهای فهرست آغاز کنید. زیرا تقریبا همه افراد از نفر اول لیست شروع به تماس با مشتریان خواهند کرد و رقابت شدیدی برای تصاحب مشتری میان شما و همکارتان بوجود خواهد آمد. اما با این ترفند فرصت فروش کالا برای شما افزایش خواهد یافت.
- زمان تماس با مشتری
اگرچه رعایت اصول اخلاقی و بررسی مناسب بودن زمان برقراری تماس با مشتری امری مهم و موثر است، اما بیش از حد وسواس به خرج ندهید. برخی افراد در ساعات ابتدای کار یا ساعات ظهر با مشتریان تماس نمیگیرند. چرا که میپندارند ممکن است مشتری قادر به پاسخگویی نباشد. ارزش قائل شدن برای مشتری بسیار خوب است اما بدین معنا نیست که ساعات با ارزش کار خود را از دست بدهید. میتوانید تماس در ساعات صبح یا ظهر را به شرکتها و موسسات اختصاص دهید تا مطمئن باشید برای استراحت کسی مزاحمت ایجاد نخواهید کرد.