ناوبری
ناحیه لوگو

حساب من ، پایگاه تحلیل اقتصادی

www.hesabeman.ir

امروز : یکشنبه, ۲۹ مهر , ۱۳۹۷ ، ساعت : ۰۴:۱۸
ناحیه منو


چگونه واحد روابط عمومی قوی داشته باشیم

مدیران کسب‌وکارها خود به ‌راحتی می‌توانند بخش زیادی از این فعالیت‌ها را خصوصاً در بخش صنعتی و خدماتی هدایت کنند. البته برخی از مدیران هم خود را به دلایلی از این موضوع کنار کشیده و ...

مدیران کسب‌وکارها خود به ‌راحتی می‌توانند بخش زیادی از این فعالیت‌ها را خصوصاً در بخش صنعتی و خدماتی هدایت کنند. البته برخی از مدیران هم خود را به دلایلی از این موضوع کنار کشیده و به آن نمی‌پردازند که در ادامه راهنمایی مرحله به مرحله را برای شما منتشر می‌کنم:

چگونه واحد روابط عمومی قوی داشته باشیم

زمانی را به برنامه‌ریزی برای این موضوع اختصاص دهید

– اهداف کسب‌وکار خود را شناسایی کنید.

– نوع و شیوه انتشار (یا رسانه) موردنظر خود و همچنین مخاطبین را انتخاب کنید

– پیش از ارتباط برقرار کردن با آنها بخوبی در مورد آنها تحقیق کنید – به پوشش‌های خبری گذشته و فعلی مراجعه کنید، چه کسی در حال انتشار چه چیزی است و تم های اصلی را شناسایی کنید.

 

داستان یا همان محتوای خوب و مناسبی آماده کنید

– برای این کار شما نیاز به یک قلاب ‌دارید. به این معنا شما یا باید قلابی جذاب تهیه کنید که جلب توجه دیگران را بکند یا اینکه سوار بر موج‌های خبری موجود در اجتماع شده و از آنها سود ببرید.

– در صورت امکان بر داستان و محتوا یک شخص حقیقی تمرکز کنید؛ این فرد ممکن است مدیر یک کسب‌وکار، داستان شکل‌گیری یک کسب‌وکار موفق در برابر بسیاری از دیگر کسب‌وکار های ناموفق یا حتی داستان یک مشتری وفادار باشد.

– قبل از آغاز به نتیجه کار بی اندیشید!!! آیا محتوا تهیه ‌شده واقعاً ارزش خبری دارد؟ آیا این موضوع واقعاً با هدف شما سازگار است و تأثیرگذاری مورد انتظار را خواهد داشت.

– محتوای خود را در چارچوب رسانه‌ای که مدنظر قرار داده‌اید تنظیم کنید.

آن را به اشخاص منتخب معرفی کنید

– خبرنگار یا رسانه‌ای را که به دنبال خبری از جنس خبری محتوای شماست را شناسایی کنید. اگر از نوع مخاطب هدف خود اطمینان دارید، مطمئناً به این نتیجه می‌رسید که تنها چند خبرنگار معدود هستند که به نوع محتوای شما علاقه دارند و شما هم در واقع تنها به چند خبرنگار کلیدی برای این کار نیاز دارید. بقیه آنها خودشان از راه می‌رسند.

– پیش از تاریخ معین چند روز به این خبرنگاران در مورد زمان انتشار محتوا خود اطلاع‌رسانی کنید و همچنین بطور رسمی از آنها دعوت به عمل آورید.

– به‌منظور برقرار تماس – اغلب خبرنگاران تمایل دارند ابتدا ایمیلی در این رابطه دریافت کنند، سپس می‌توانید بصورت تلفنی نتیجه را پیگیری کنید.

– در مورد فعالیت خود خیلی هیجان داشته باشید تا آنها هم به سمت آنها ترغیب شوند – بدانید که هیجان بصورت ویروسی گسترش پیدا می‌کند.

– از تماس با دفاتر مرکزی خبر هراسی نداشته باشید، خیلی از آنها منتظر چنین تماس‌هایی هستند.

– از تماس اول بازخورد بگیرید و در برخورد با خبرنگارهای بعدی اگر اشکالی هست آنها را رفع کنید.

– هراسی نسبت به از دست دادن قدری کنترل بر روی محتوا نداشته باشید، این‌ها ممکن است برخی از اصلاحاتی باشد که توسط خبرنگار لازم و ضروری در نظر گرفته می‌شود.

– به آنها چیزی را دیکته نکنید، آنها در این زمینه تخصص دارند و خوب می‌دانند که چه چیزی ارزش خبری ندارد، اگر آنها مخالفت می‌کنند، پس سراغ یک داستان دیگر بروید.

برچسب ها

نظرات شما