۳ نکته طلایی در راه موفقیت _ حساب من ، پایگاه تحلیل اقتصادی
ناوبری
ناحیه لوگو

حساب من ، پایگاه تحلیل اقتصادی

www.hesabeman.ir

امروز : دوشنبه, ۲۹ مرداد , ۱۳۹۷ ، ساعت : ۱۴:۴۸
ناحیه منو


۳ نکته طلایی در راه موفقیت

۳ نکته طلایی در راه موفقیت  ۱) شبکه‌سازی کنید برخی اوقات ارتباطاتی که ایجاد می‌کنید بیش از منابع مالی برای شما ارزشمند خواهند بود. یک کارآفرین قدرتمند کسی است که ارتباطاتی قوی در میان اصحاب رسانه، سرمایه‌گذاران، ...

۳ نکته طلایی در راه موفقیت

 

۱) شبکه‌سازی کنید
برخی اوقات ارتباطاتی که ایجاد می‌کنید بیش از منابع مالی برای شما ارزشمند خواهند بود. یک کارآفرین قدرتمند کسی است که ارتباطاتی قوی در میان اصحاب رسانه، سرمایه‌گذاران، نخبگان و شرکای تجاری دارد.
رویدادهایی که با هدف شبکه‌سازی انجام می‌شوند راه خوبی برای ایجاد شبکه حرفه‌ای شماست. علاوه بر اینکه در این رویدادها با افراد بیشتری آشنا می‌شوید، مهارت‌های ارتباطی خود را ارتقا می‌بخشید. این در نهایت موجب می‌شود که تعداد مراجعاتی که به کسب‌وکار شما صورت می‌گیرد افزایش یابد و خوبی این اتفاق آن است که بسیار ارزان‌تر از تبلیغات تمام می‌شود و در مقایسه با تبلیغات امکان بیشتری برای تکرار معاملات را فراهم می‌کند.

۲) دانش و آموخته‌های خود را گسترش دهید
احتمالا شما هم این جمله معروف نقل قول شده از وارن بافت را شنیده‌اید که می‌گوید: «بهترین سرمایه‌گذاری که می‌توانید انجام دهید، سرمایه‌گذاری بر روی خودتان است». کارآفرینان بزرگ به طور مداوم بر روی ذخیره دانشی خود سرمایه‌گذاری می‌کنند. وارن بافِت که به‌عنوان یکی از ثروتمندترین افراد دنیا شناخته می‌شود، روزانه پنج تا شش ساعت از وقت خود را به مطالعه اختصاص می‌دهد. مارک زاکربرگ بنیان‌گذار فیس‌بوک، دروس زبان چینی را می‌گذراند و از آن برای توسعه کسب‌وکارش در چین – بزرگترین اقتصاد دنیا – استفاده می‌کند. همین کار او توجه بسیاری از کاربران چینی را جلب کرده و باعث شده است که نام تجاری (Brand) او در این بازار بزرگ بیشتر شناخته شود.
افرادی مانند بافت و زاکربرگ می‌دانند که ارتقا و گسترش مهارت‌ها و توانمندی‌هایشان برای بقای کسب‌وکار آنها از نان شب واجب‌تر است.
یکی از ویژگی‌های خوب یادگیری این است که به شیوه‌های گوناگونی می‌تواند انجام شود. شما می‌توانید کتاب بخوانید، برنامه‌های مستند تماشا کنید، پادکست‌های صوتی گوش کنید، در دوره‌های آنلاین ثبت‌نام کنید، تحصیلات‌تان را ادامه دهید، با افراد موفق مصاحبه کنید، از مربیان کارکُشته کمک بگیرید تا تجارب‌شان را به شما منتقل کنند و در تمامی این حالات شما در حال یادگیری و گسترش دانسته‌های خود هستید.

۳) خودتان را به دیگران بشناسانید
یکی از اصول مهم در کسب‌وکار این است: «اگر کسی شما را نشناسد، کسی نیز با شما معامله نخواهد کرد». خوشبختانه امروزه کارآفرینان عذر و بهانه‌ای ندارند که ناشناخته بمانند. ابزارهایی همچون شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام، توئیتر، لینکدین، یوتیوب، تلگرام و … این امکان را به افراد می‌دهند تا بدون صرف هزینه چندانی برندشان را بسازند و خودشان را به دیگران بشناسانند. مهم‌تر آنکه این ابزار‌ها به کارآفرینان این امکان را می‌دهند تا روابط خود را با مشتریان قدیمی  حفظ کنند، ضمن اینکه به فرصت حضور در بازارهای جدید نیز دست می‌یابند.
سخنرانی رایگان در برنامه‌هایی که طیف وسیعی از مخاطبان حضور دارند، یکی دیگر از راه‌هایی است که می‌توانید خودتان را به عنوان یک متخصص به دیگران بشناسانید و کسب‌وکارتان را برای گروه جدیدی از مخاطبان معرفی کنید. به اشتراک گذاشتن دانش و اطلاعات راهی برای مستحکم کردن جایگاه خودتان و کسب‌وکارتان است. هرقدر بیشتر خودتان را به عنوان یک فرد صاحب‌نظر در حوزه کاری‌تان به دیگران بشناسانید، افراد بیشتری به شما اعتماد خواهند کرد و مشتریان بیشتری به سوی محصولات و خدمات‌تان جذب خواهند شد.

برچسب ها

نظرات شما