۷ عاملی که برند را برجسته می کنند. _ حساب من ، پایگاه تحلیل اقتصادی
ناوبری
ناحیه لوگو

حساب من ، پایگاه تحلیل اقتصادی

www.hesabeman.ir

امروز : سه شنبه, ۳۰ مرداد , ۱۳۹۷ ، ساعت : ۱۰:۳۲
ناحیه منو


۷ عاملی که برند را برجسته می کنند.

7 عاملی که برند را برجسته می کنند.دنیا غرق در برندهای مختلف است. بیش از 28 میلیون کسب و کار خرد و تعداد بیشتری کسب و کار متوسط -رو به بزرگ-  در امریکا وجود ...

۷ عاملی که برند را برجسته می کنند.

دنیا غرق در برندهای مختلف است. بیش از ۲۸ میلیون کسب و کار خرد و تعداد بیشتری کسب و کار متوسط -رو به بزرگ-  در امریکا وجود دارند. حتی اگر بخش کوچکی از این کسب و کار ها با شما رقابت کنند، با تعداد بیشماری روبه رو هستید. در دورانی که اطلاعات به وفور وجود دارد و تعاملات دیجیتال همه جا اتفاق می افتد.

اوضاع پیچیده تر می شود وقتی بدانید همه این برندها برای بیشتر دیده شدن از کمپین های تبلیغاتی و بازاریابی برای جلب توجه مخاطب هدف خودشان استفاده می کنند.  اگر امید دارید که مخاطبتان، شما را در میان انبوه رقابت ببیند، باید برجسته شوید.

چگونه می توانید این کار را انجام دهید؟ با اطمینان از این که برند شما این موارد را داراست:

۱- اصالت

در ابتدا، برند شما باید اصیل باشد. اگر سعی در تقلید از برند رقیب دارید، مردم دلیل قانع کننده ای برای انتخاب شما به جای برند دیگر ندارند. اگر پیام های شما کلیشه ای و در مورد فروش است، هیچ یک از مشتریان را تحت تاثیر قرار نمی دهد. به جای این کار، زاویه ای را انتخاب کنید که کسی قبلا آن را ندیده است و تصویر و صدایی تولید کنید که کاملا مختص شماست. البته گفتن این نکته نسبت به عمل کردن به آن مشکل تر است، اما یک گام ضروری است اگر نمی خواهید در رقابت گم بشوید.

۲- صمیمیت

در مرحله بعد، برند شما باید صمیمیت نشان دهد. اگر در شبکه های اجتماعی با جواب های از پیش تهیه شده به مشتری پاسخ می دهید، مردم شما را ماشین بی روحی می بینند که فقط به سود فکر می کند. به جای آن، بُعد انسانی خود را نشان دهید. روی “شخصیت” برندتان سرمایه گذاری کنید و با مشتری مانند دوستانتان صحبت کنید. ممکن است در این راه چند بار اشتباه کنید، اما مشتریان می توانند با شما رابطه بهتری در طولانی مدت داشته باشند.

۳- درک کردن

بهترین و محبوب ترین برندها آن هایی هستند که مخاطب هدفشان را درک می کنند. این امر را با خلق پیام برای مخاطب هدف انجام می دهند. به عنوان مثال، اگر با والدین سر و کار دارید، باید یک مشکل معمول پدر و مادرها ها را ذکر کنید، مثلا مواجه بودن با مشکلات صبح(با بچه ها). این نشانه همدردی است و ارتباط مخاطب با شما را راحت تر می کند. همچنین، تعاملات با برند شما را افزایش می دهد، که منجر به افزایش ترافیک سایت و گفتگوها می شود. مطمئن شوید که از لحاظ جمعیت شناختی و به طور مداوم در مورد مخاطب هدفتان تحقیق می کنید و هدفگذاری و بیانتان را در مواقع لزوم تغییر می دهید.

۴- جسور بودن

در برندینگ، ریسک کردن منجر به پاداش می شود. جسورترین برندها از امتحان تکنیک های جدید یا موضع گیری درباره موضوع های بحث برانگیز صنعت نمی ترسند. آن ها به گونه ای متقارن سازی می کنند، به این معنا که بخشی از مخاطبان را از دست می دهند، اما باعث ایجاد وفاداری و احترام بیشتر در بین دیگر افراد می شوند و هیچ وقت ریسک دیده شدن به عنوان “خسته کننده” یا “فقط یک برند دیگر” را نمی پذیرند.

۵- ثبات

اگر پیام شما ثابت نباشد، به راحتی در سرو صدای رقابت گم می شوید. اگر استانداردهای برند شما به وضوح تعریف نشده باشند یا شما چندین فرد را برای اجرای این استاندارد ها داشته باشید تا درجه تاثیرات را متغیر کنید، شما مخاطب خود را از دست می دهید. هدف این است که دنبال کنندگان و خوانندگان را به مدت هر چه طولانی تر نزد خود نگه دارید، اما برای این کار، باید به آن ها حس آشنایی و قابل پیش بینی بودن بدهید. بهترین راه برای جذب این مشخصه ها این است که استاندارد های برندتان را به طور ثابت تعریف کنید و مطمئن شوید که همه افراد تیم که بر روی کمپین ها کار می کنند در کار خود متخصص هستند.

۶- دیده شدن

این واضح است که اگر مردم برند شما را نبینند، نمی توانند به آن پاسخ بدهند. با این که ممکن است بعضی مشتریان بالقوه با جستجو و راه های دیگر شما را پیدا کنند، تنها راه ساختن اعتبار این است که برند را تا حد ممکن در معرض دید بگذارید.

از موقعیت های مختلف برای تنوع دادن به استراتژی تان استفاده کنید؛ به عنوان مثال، می توانید در نشریه های خارجی برای کسب اعتبار، محتوا منتشر کنید، استراتژی شبکه های اجتماعی راه اندازی کنید . یا به طور کلان بر روی تبلیغات و محصولات تشویقی سرمایه گذاری کنید. مسئه این است که شما به رسانه ای برای ترویج پیام خود نیاز دارید، در غیر این صورت اصلا مهم نیست که پیام چقدر جذاب است.

۷- ارزش

برندها می توانند با ارائه ارزش بیشتر نسبت به رقبا برجسته شوند؛ که می توان از راه های مختلفی این کار را انجام داد. اول، شما می توانید محصولات و خدمات بهتری ارائه دهید؛ اگر شما همان محصول را با نصف قیمت ارائه کنید، بعد از مدتی مردم به سمت شما می آیند. متاسفانه، بیشتر برندها برای عمل به این گونه رقابت انعطاف ندارند(فقط به سود توجه می کنند). در عوض، می توانید ارزش را در قالب محتوای بهتر و مفیدتر یا وقف خود به خدمات شخصی سازی شده برای مشتری ارائه کنید. اصالت این جا هم نقش مهمی دارد، بنابراین با دقت فکر کنید که بهترین راه برای جذب مشتری چیست.

اگر در حال خلق یک برند هستید، این عوامل به شما در رشد برندتان کمک می کند. اگر از قبل صاحب یک برند هستید و کمبودی احساس می کنید، به فکر یک کمپین برای تعریف جدید از برند خود باشید یا حداقل  عملکرد استانداردهای برندتان را با این عوامل منطبق کنید. کمترین کاری که می توانید بکنید، استراتژی حاضر برندتان را بازبینی کنید و میزان تبعیت از استاندادهایی که وضع کرده بودید را بررسی کنید.

بدون وجود یک برند قدرتمند در پس کمپین ها، شما برای مشتری معمولی مانند صدای برفک تلویزیون می مانید.

https://www.entrepreneur.com/article/292097

 

برچسب ها

نظرات شما